Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 19, 2009

Thawed frozen EBM..

Kan semlm aku ada plan nak test bg Hadif minum cold EBM lagi? Klu kelmarin fresh EBM, semlm aku test frozen EBM plak.. Thawed frozen EBM. :D

Kebetulan ada sebekas frozen EBM yg expired datenye adalah pada 18/03/09. Semlm laa tu kan.. Aku keluarkan & letak atas counter top kat dry kitchen tuh. Takde rendam2 dgn air paip etc.. Bila EBM tu completely thawed, aku tuang dlm botol MLO & letak teat. Pastu aku goncang2 (perlahan) laa botol tu, nak bagi nampak attractive laa kununnyer.. Hahaha.. Tp, Hadif sikit pon tidak menunjukkan keinginannya yg melampau seperti semlm. Hadif just sengih2 kambing tayang gigi dia atas & bawah.. Sabo aje laa kan..

So, nampak mcm tak menjadi laa pulak plan aku tu kan. Fikir punya fikir, tetiba dpt brilliant idea. Aku tanya Dhea klu2 dia nak minum susu. Jawapan Dhea, mestilah NAK NAK NAK! ;P Untuk pengetahuan korang, anak dara aku ni pantang kita offer susu.. Aku pon bancuhlah FM utk Dhea..

Then Dhea baring laa atas toto mcm biasa. Hadif yg dok kat sebelah, tergedik2 cuba merampas botol MAM kakak Dhea. Aku pon apelagi, cepat2 lari gi amik thawed EBM td & offer kat Hadif. Hadif terkinja2 mcm semlm bila nampak botol MLO tuh.. :D

Bila tgk Hadif mcm excited je, aku try laa sumbat botol tu ke mulut dia. 1st attempt, tak berjaya! Hadif tolak2 tgn aku.. Then aku tunjuk2 kat botol Dhea, sambil tu ckp 'Sama kan Dik, mcm kakak punya..'. Hadif sengih2 mcm paham jek ape aku ckp.. Pastu aku pass botol tu ke tgn dia. Eh, baru aku perasan yg Hadif dah pandai pegang botol sendiri laa.. Ditonggeng2nyer botol susu dgn 2 tapak tgnnya yg comeyy itu.. Hahahaha..

Hadif pon minum dan minum dan minum lagi.. Tp tak habis pon sebotol. Adalah luak 1oz (from 3oz). Kira ok laa tuh.. Semlm, aku monitor jugak laa takut dia kembung ke hape kan.. Tp, ok jek aku perati.. Cuma, pagi td Hadif yak2 agak byk juga.. Normal kot sebab Hadif ni yak 2/3hari sekali & sekali yak tu memanggg laa byk.. :D



No comments: