Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 3, 2009

Another milestone

Alkisah pagi tadi..

Kejadian (1)

Berlaku semasa aku baru nak mandikan Hadif, kul 7.30pg.. Sambil bukakan butang baju tido dia tu, aku gomol-gomol sket pewot dia yg buncit.. Pehtu aku buat bunyik kat celah leher dia.. Syuke mama wat camtu, kan dik.. Dah puas gelak-gelak, time to take ur bath okie..


'Dik, dah.. Jom mandi jommm.. Mama mandikan ea...' <---- Dgn suara pagi yg manjee gitu mama pujuk tau..


Ape Hadif jawab?! Ekeke.. Dia mana gheti ckp lagi, korang ni pon.. ;P

So, ape dia buat?! Hadif telah menggeleng-gelengkan kepalanya dgn excited skali.. Sampaikan badan pon goyang skali.. Buleh?! Geli hati aku nengokkan..

Wahhhh, adik dah pandai 'tak nak' ea.. Mama geget pipi tu, nak?! ;P




Kejadian (2)

Masa ni aku tgh sibok kat dapo, membancuh sebotol susu utk si kakak yg dah wangii.. Hehe..

Gini, Hadif ni tgh mengunyah biskut kering. Maklumlah, gigi dah nak masuk 8btg (2btg lagi tu malu-malu kucing pulak nak kuar ;P).. Si kakak yg baru turun drp bilik ni pon nampaklah si adik tgh syok giler makan biskut..

'Dif, makan bikut ea.. Bikut ape? Tgk..' <---- Si Dhea dgn selambanya cuba merampas biskut drp tgn si adik..


Agak-agak, ape si adik buat?! Haaaaaaaaaaaaa.. Si adik dgn pantas telah mengelak & menyorokkan tgnnya yg sedang memegang biskut kering itu.. Kahkahkah! Sgt kelakar okeh tgk reaksi si adik.. Siap dgn gelengan kepala maha laju & jeritan ala-ala mintak tlg gitu.. Ahak!!

Maknanyer, pasni tak dpt laa kakak buli adik lagi.. Ngeh ngeh ngeh.. Jaga-jaga kakak.. ;)

1 comment:

mrs noba said...

oh bersedia lah utk suasana yg chaotic!
hahaha..chomel 2 beradik nih..
:)