Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, May 29, 2009

My gurl! *UPDATED with emoticons!*

Thanks to KNVogue atas link emoticon itu.. Let's express ourselves better with this cool emoticons! /hihi



* * * * * * *



Dhea ni semakin petah bercakap. Semakin rancak bertanya. Dan, semakin pandai bagi alasan.. Adakalanya, alasan2 yg dia bg tu ada logiknya juga tau.. /hmm

Klu time dia malas nak tolong kita tu, ade jer alasan dia.. Time dia rajin pon, adeeeee jer alasan kenapa dia MESTI tolong kita buat keje.. Wlpon pada hakikatnya, pertolongan dia tu lebih kpd tolong menyibuk & menambahkan keje aku jek..

Dhea juga semakin suka provoke aku orang sekeliling dia. Kdg tu mmg terlepas jugak laa tgn aku nih.. Uhuhuhu.. Selain tu, Dhea juga semakin pandai membebel & melawak.. /nobigdeal

Pada satu ptg, masa on the way balik rumah lepas amik aku kat ofis..
'Atok, Dhea nak cokelet'

Dia tau klu minta ngan aku mesti susah nak dpt punya, so, mintalah kat atok.. ;P

'Atok takde duitlah'

'Baik atok belikan Dhea cokelet. Nanti kalau Dhea minta baju macam mana..'

Kahkahkah! Aku & atok Dhea rasa mcm nak gelak guling2 dlm keta weih.. /floor


Dialog yg ni plak atok Dhea yg citer kat aku.. Masa ni kat rumah tinggal diorang berdua jek..
'Haih.. Dhea susah laa..'

'Kenapa Dhea?'

'Ye laa.. Mama takde, ayah takde.. Dhea boring laa..'

Alahai.. Tak padan kecik, umo pon baru 3thn, dah pandai membebel ek.. Ikut perangai sape laa tu agaknyer..

/blush


Satu lagi..
'Dhea, nanti gi sekolah naik teghak..'

'Kenapa pulak kena naik teghak?'

'Ayah Dhea kan askar..'

'Ayah Dhea yg askar. Dhea bukan askar. Dhea cuma anak askar.'

Ahaks! Terkedu atok dibuatnye.. /wahaha




Geramnyerr tgk badan Dhea yg semakin hari semakin montok ittew.. Rasa cam nak geget2 je lengan Dhea yg dah hampir sama saiz ngan lengan mama nih..

/bye





P/s: Bila agaknya aku nak bawak Dhea ni pi gunting rambut dia tuh.. Naik semak mata aku menengoknyer..

13 comments:

CT said...

alahai..bijak nye si kecik molek ni....pandai sungguh ek bodek atuk...siap bleh ugut tu...cayalahhhh dhea... i likee....hehehehe tp jgn wat selalu ya..nanti mama marah..:)

noor asyikin said...

ler sah la nama Dhia/dhea ni mmg byk na ckp nya kan?terbukti

knv said...

comeynyaaaaaa syaa!!!

MommyDania said...

dhea dhea. pandai bdk montok comel nih! kelakar la tang anak askar tu.

ar.nie said...

Montok gebu Dhea nie. Comel sangattttt Sya oii. ekekeke.

::Umi Sufira:: said...

nape aku buat emoticons tu tak jadi??????huwaaaaa

CY3.5 said...

hari tu kegebuan dia tersembunyi di sebalik baju kurung.. cewah! kalau tak, ntah2 dah kena geget dengan Arif.

rizza said...

makin debab la dhea... comel.. aku pun nak gigit2 dia boleh?

mommysarah said...

mamadhea, awak skolah smtpjb 97/98 ker? sebabkan, saya nampak profile awak n posting kat ning. :)

Zuhaini said...

cute emoticon tu... :)

fauzi-maya said...

sya.. die makin semangat neh..camne ni sya? ko kurus jek, ade larat mau dukung dhea?heheh.. petahnye die.. jap2..naik teghak tu ape?

Ealyie said...

Dhea,
kot2 merasa kang naik 'teghak' nak g sekolah tu kan.. depa tak tulis 'teghak' tau, tapi dia tulis Feri Sekolah!!
Untie da byk kali nampak, tapi la ni tatau apasal depa taruk FERI????

knv said...

hehehehehe.. memang comel itu emoticons!