Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, May 25, 2009

Naik hantu!

Dimulakan oleh bapak aku pd Jumaat lepas.

Alkisahnya, bapak aku masatu tgh hot and spicy dgn salah sorang drp anak kesayangan dia (mak aku kata bkn aku ;P). Tp, tak pasal2 aku jugak yg kena sergah. Semuanya disebabkan aku jugak (padan muka aku! ;P) yg silap timing bertanyakan sesuatu.. Huhu.. Sedey tau! Org lain buat pasal, aku jugak kena. Klu aku sendiri buat pasal, berbaloi laa jugak kena sergah mcm tu, kan.. ;P

Then, pagi Sabtunye, aku pulak naik hantu. Ahahaha.. Sebabnye, err, tak perlu dinyatakan di sini kot.. ;P

So, aku yg tgh naik hantu ni terusss naik bilik & texted him. Akibatnye, dia migrain (mungkin?) & semalaman dok terperap dlm bilik tak keluar2.. Hamikkk!! Aku juga telah dicop kurang ajar sebaik sahaja sms pertama selamat diterima. Bila aku baca2 balik sms pertama aku tue (masa ni rasa marah sudah reda), mmg agak sinis bunyiknya.. Hmm.. Ternyata syaitan telah berjaya menyebabkan kami bergaduh besar. Bedebah kau syaitonnn!

Penyakit naik hantu itu berjangkit (boleh jangkit ke? ;P) pulak pd mak aku yg asyik dok bebel pasal seseorang (juga bukan aku ;P).. Bingit siut telinga mendengarnya. Apa yg aku boleh bantu hanyalah dgn menangkis menenangkan rasa marah mak aku itu dgn kata2 yg menyedapkan hatinya.. ;P Ye laa, takkan nak siram minyak atas api pulak kan..

Semlm, mak aku menjadi lebih naik hantu (terhadap org yg sama). Aku tak tau puncanya. Yg aku nampak, sebaik sahaja mak aku sergah (dgn nada yg lembut okeh), dia terkulat2 utk membuat ape yg sepatutnya dia buat awal2 lagi. Hmm..

Dan, hari ini (saat ini) aku sedang naik hantu dgn suami terchenta. Huh! Enuff said.





12 comments:

Nieza Ishak said...

adoiii ... takuttnya ...

jangan mare lama-lama ..

mamaDhea said...

Nieza,
haha.. ntah bape lama tak tau laa.. tp biasanya, mlm dah ok.. ahahaha.. ;P

knv said...

waaaa...

ni hantu keliwon ke hantu niyang rapik nih?

:P

keep your cook diknon!

:)

kakyong said...

salam MamaDhea
kakyong kdg2 naik jugak.. kita dah lah jenis 'angin'.. jgn le dijolok2... tu pun belajor bersabar...
harap2 cepat le hantu mama Dhea 'lari'... :D

Lady Qay said...

mmg..kalo naik hntu ni, suma bnda nak libas aje...huhuh..

Mama-Miya a.k.a "Jedi Hopeful" said...

bukan naik hantu kot? kalau naik hantu, kena cepat2 ngucap...kang dr rupa ratu cantik, terus jd rupa ratu batu. huhuhuhu...

maybe its just PMS? our hormones suka buat kita rasa cam kita ni dah nak gila..berperasaan tak masuk akai...huhuhuh..i suka aje blame the hormones...

dankin said...

JANGAN JADI KELIWON DA.............

Marsha~ said...

wooaaahhh... betul punya hantu ni..

mamaDhea said...

KNV,
saya dah cool.. ;)

kakyong,
btol tu.. sarang tebuan jgn dijolok.. hihi..

lady qay,
btol btol btol..

mama-miya,
lamanye tak dgr berita.. ape khabar? ;)

PMS? ok jugak tuh..

dankin,
jgn pandang belakang.. ;P

mamaDhea said...

marsha,
ahahaha.. btol laa.. ingat main2 ke? ;P

Anonymous said...

Hantu betul org yang buat U naik hantu tu kan. I menyampah betul dgn org yg mcm tu. Menyusahkan je. Useless. Tak boleh tgk org lain senang, kan?

Anyway, sorry ye I menyampuk. Jgn marah.

mamaDhea said...

hi cik anon,
takpe menyampuk.. tp silalah perkenalkan diri anda.. ;)