Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, June 16, 2009

Penat tapi seronok! :D

Selepas dok timbang2 (pegi tak pegi, pegi tak pegi), akhirnya kami pergi jugak. Ahahaha.. Buat pening kepala je fikir lama2, sudahnya pegi jugok! :P

Sabtu, kul 3.30pg (wah, saje je kan nak highlight :P), kami anak2 beranak bertolak drp AP terus masuk highway PG, then stop kejap kat She*ll & terus naik flyover ke highway PLUS utk ke KL. Yer, minggu lepas kami ke KL. :D

Tujuan utamanya adalah utk menghadirkan diri ke majlis perkahwinan saudara belah saya di sana. Kebetulan, makcik Hubby pon buat kenduri kahwin jugak kat PJ & mak Hubby sudah tentu laa akan turun padang. Itu yg kami pegi jugak KL tu wlpon poket masing2 dah kering kontang.. :D Takpe laa, mana tau berkat berjumpa dgn ibu mertuaku.. /hihi

Kenapa kitorang gerak pagi2 buta? Meh nak bgtau sikit (as if ade yg kisah ek :P).. Kitorang klu nak jalan jauh, tak sanggup pegi siang2 buta. Sebabnya, anak2 aku terutamanya si kakak, mmg tak gheti dok dendiam dlm keta. Berpusing2 dlm keta mcm laa kat dlm keta tu ada playground berbagai.. Tu pasal pegi pagi2 buta.. Senang, sebab masatu bebudak berdua ni kompem tgh nyenyak tido, terutamanya si kakak.. Angkat laa mcm mana pon, takdenye dia nak terbangun ke hape. Aku pon takde laa terjerit2 mcm mak lampir kat dlm keta tu.. Amannnn perjalanan.. :D

Tp kan, masa baru nak gerak tu, si adik boleh pulak terjaga. Then, Hadif ni cam takjub gitu tgk pemandangan kat highway yg penuh dgn lampu2 jalan (highway PG je laa.. dah masuk highway PLUS, terus malap.. :P). Jakun sungguh ye dik.. Sikit2 'ah ahhh', siap dgn jari shentil dia tunjuk2 ntah mana2 ntah.. Mama iyekan aje laa ek.. Ngantok dik oiiii...! /blur

Dipendekkan cerita, kitorang sampai KL kul 7.30pg. Hubby drive sorang2, non-stop. Eh, ada benti kejap kat mana ntah. Tp tak turun pon. Benti pon sebab nak tido sekejap, dlm 15min gitu laa.. Hubby dah tak tahan sgt dah tuh sebab hari Jumaat tu pon Hubby baru balik drp Melaka. So, badan agak kejung memandu.. Aku, halfway dah terlelap. Maaplah yang, tak dapek nak neman berjaga sampai KL..

Sampai2, kitorang lepak rumah makcik aku kat Ampang. Lepas siapkan anak2, kami membongkang sampai ke tghari. Dhea dah selamat main kat playground ngan makcik2 dia aka cousin2 aku. Hadif plak melilau dlm umah je laa.. Ntah ape yg dia main, sorang2.. :D

Tghari tu, kitorang bersiap2 utk berjumpa dgn kawan baik aku masa kat kolej. Lama giler tak jumpa dia. Bertahun2 jugak laa.. Kami jumpa dekat2 je laa, kat satu kedai asam pedas, area Tmn Dagang tue. Saje je nak try makan situ, member aku pon tak penah makan situ gak. So, hentam sajalahhhh.. :D

Verdict? Sedap lagi aku masak nyahhhh.. /wahaha

Lepas dah puas lepaskan rindu dendam kat member kolej aku ni, kitorang terus menuju ke PJ. Ceh, kondifen jek kan.. Kunun nak cari rumah makcik Hubby yg buat keje kawen tuh. So that Ahadnya takde laa kelam kabut sgt sbb dah tau jalan.. Calling punya calling, sesat jugak sampai ke Jln Othman, PJ. Yg tunjuk jalan pon hawauu.. Ntah peta negara mana dia tunjukkan.. Sabo aje laa kan.. Sib baik ada pakcik Hubby.. Jumpa jugak akhirnya.. /XD

Dhea dan Hadif masatu baru bgn tido, so, paham2 ajelah kan.. Tp, Dhea ni once nampak playground, terus hilang tantrum dia.. Sib baik laa ada playground.. :)) Hadif plak, wlpon tak penah bersua muka dgn nenek (mak Hubby) & adik beradik Hubby yg lain, ok pulak dia siap hulur tgn salam2 semua para hadirin masatu.. Gud boy! :D

Kami lepak kat PJ sampai nak dekat maghrib.. Takpelah, bagi chance Hubby beramas mesra dgn kaum kerabat dia.. :P

Sementara kami sesat2 seblm tu, aku siap boleh bersms dgn Mama Adib. Buleh gitu? :P Citer apelagi klu bkn pasal MSK Gathering tuh.. Huhu.. Maap laa nyah, aku takleh nak selit2kan acara lain. Klu tak, mesti kita dpt beramas mesra kan.. :D

Sampai Ampang dah nak dekat abis Maghrib. Jammed jugak highway, er, ape eh, MRR2 kot.. :D Kelam kabut mandi, solat pastu turun makan.. Penat gilerr, esp Hubby.. Aku pon penat gak weih, layan kerenah anak2 dlm keta.. :P




5 comments:

Rizza said...

Jalan Othman PJ tu dah dekat ngan umah nenek aku...

Ms Lola said...

Tmn Dagan tu dah dokek bonar dah dgn umah aku. KO saja la pulak tak roger aku, nyah...?

Marsha~ said...

herm.. jalan othman PJ.. teringat masa aku keje kat sana tahun 2003 dulu.....
hadif tak pernah jumpa nenek belah hubby kau?? loorr.. apesal tak pernah jumpa nyah?? kira mcm jejak kasih pulak ni ye?

MS said...

aku pun nak nyampuk.. alaaa ampang aka wangsa maju pun dokat jugak.. awat tak habaq kat ampang looor.. ku ingat ko area pj, shah alam nun

mamaDhea said...

rizza,
dekat ek? :D

ms lola,
lor.. aku tak tau laa nyah no tipon ko.. klu aku tau, mmg awal2 dah call ko soh banjer eskrim potong ke ape ke.. :P

marsha,
ko keje situ ke dulu?

hadif mmg blm penah jumpa family belah hubby aku.. masa aku bersalin, hubby aku bertongkat lagi sbb baru pas eksiden.. pastu hubby aku sibuk kursus bagai, mmg takde masa nak balik kg dia..

mama adib,
ko dok wangsa maju ke? alahai.. aku pon tak teringat nak tanye ko aritu.. aku klu gi kl mmg lepak area ampang je laa.. klu tak kat lembah jaya, kat tmn kosas.. dua2 pon umah pakcik aku..

takpe2, next time aku gi kl aku habaq mai hang noo.. boleh kita beramas mesra..