Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, June 22, 2009

Hadif on his 14+ months

Sejak2 Hadif dah setahun ni, selalu laa aku lambat buat entry wajib ni kan.. :D 14hb Jun aritu, genaplah umur Hadif 14bln.. Ada lagi 4bln utk aku dpt Master.. /sweat

Tak tau dah nak update perkembangan Hadif yg mana sebab si kecik ni rasanya mcm dah gheti buat semua.. :P Oklah, ape kata kita layan gambar aje ek..:)




Hadif ni obes obses dgn kasut / selipar.. Pantang jumpa, mesti dia akan kerjakan kasut2 / selipar2 itu.. Rak kasut pon dia dah kenal.. Jgn laa suruh dia pi amik kasut, siap laa pintu rak kasut tu dia gegar2 nak bukak.. Oh yer, gambar di atas adalah gambar selipar yg atok gunakan setiap kali nak amik wudu'.. Hadif dah tau dah mana atok sorokkan selipar nih.. /wahaha




Yg ini pulak gambar aku dah Hadif tgh golek2 atas katil.. :P Sebenarnye, masa ni Hadif tgh sibuk tunjuk2 mata, hidung, mulut, etc etc.. Dah kenal okehh.. =D> Sambil tu mulut dia dok ulang2 sebut, 'Mammaaa mammaaa..'. Eii, geram aku tgk mulut dia cebik2 cenggitu.. Rasa nak geget2 je.. Then, skali tu aku tercakap, 'alamak dik!', terus dia tepuk2 kepala dia dgn 2 tgn dia yg comeyy tuh.. Klu korang nak tau, Hadif ni dah pandai tabik spring pada pak guard2 kat area rumah kitorang nih.. Pandai plak bezakan mana satu tabik, mana satu 'alamak!'.. :D




Ini lagi satu pe'el si Hadif yg buat aku geraaammmm mcm nak geget2 pipi dia.. Bila kita ckp, 'Dik, senyum dik.. Mama nak amik gambar ni..', dia buatlah posing slumberr rock kapak dia tuh. Then bila kita snap, terus dia cover muka dia camtu.. Pastu siap gelak2kan mama.. Saje laa tu kan dik nak acah2 mama.. :P Klu nasib tak baik (mmg selalu nasib tak baik skrg ni :D), dia terus palingkan muka tatkala kita picit punat snap tuh.. Sabo ajelah dik non oi.. :D




Last but not least (takut kang ada yg muntah plak tgk gambar anak teruna aku ni kan.. :P), Hadif skrg tgh obses dgn binatang ni.. Ala, menan ni biasanya ada kat most playground.. Yg boleh duduk sambil goyang2 tu (ape ke namanya mak tak tau laa :P).. Dia pandai hayun sendiri okeh sekarang ni.. Tapi aku pegang jugaklah sket tgn dia, takut kang jatuh pulak anak teruna aku nan sorang tu.. Lgpon kaki dia yg pendek tu masih blom sampai utk berpijak di bumi nyata pada besi tempat letak kaki tuh.. :D

Okeh, sekian sahaja perkembangan Hadif buat masa ini. Sebenarnya baaaaanyakk lagi.. Tp, cukuplah ini dulu ek.. Untuk tidak mengecewakan peminat2 blog ni korang semua, aku tepekkan jugak video Hadif tgh syok bermain binatang itu.. Sambil hayun, sempat jugak kepoh2 tgk bebudak lain.. :P




Nampak tak mata Hadif yg dok melilau sana sini.. Very the kepochi okie.. :D Sila abaikan suara maid kat sebelah kitorang.. Eceh, mcm laa korang nampak maid tu.. :P



Since harini aku sgt baik hati, aku tepek satu lagi klip video sebagai bonus.. /nobigdeal




Perasan tak Hadif jln senget semata2 nak elakkan diri drp terpijak selipar2 yg bersepah kat situ.. Sooooo cute.. :P





P/s: Ini namanya, entry balas dendam.. :P

3 comments:

Unknown said...

owh anak dara saya tu pun sangat obses dengan kasut & selipar. kot dah besar nanti mau koleksi kasut penuh satu almari. hehe.

lia said...

wahhh sungguh puas hati la menelek gmbr si hadif ni he3...

rasa mcm cepat sgt budak skng ni pandai buat smua benda kan...

Nina said...

sememangnya hadif sangat comel...geram tengok