Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, June 1, 2009

Aktiviti minggu lepas

Minggu lepas, aku ditinggalkan bertiga dgn Hadif & adik aku. Parents & abg aku ada plan utk ke KL ptg Sabtu tu dan bercadang utk membawa Dhea sekali. At first aku mmg agak reluctant utk beri keizinan. But then parents aku mendesak dgn alasan, aku boleh pay more attention to Hadif yg masatu tgh suam2 kuku demam.

Yer, Hadif demam lagi. Ptg Jumaat tu badan dia dah rasa hangat2 taik ayam. Mlmnye, aku terus laa suap pcm. Wlpon suhu badan tidak terlalu tinggi, I dare not to take any risk. Nak tepek cool fever, dah abis stok pulak. So, bertahanlah dgn apa yg ada..



Sabtu pagi aku agak kelam-kabut. Dgn Hadif yg tak sedap badan & minta selalu didukung. Dhea pulak tak paham yg adik dia demam. Penat weih explain kat budak kecik 3 tahun ni..

'Adik demam, tak boleh main dgn kakak Dhea..'

Bila aku masukkan si Hadif dlm buaian, si Dhea pulak memekak soh adik bangun. Takpon, suara Dhea yg sememangnya nyaring tu secara tak langsung akan membangunkan si adik yg baru nak lena. Grr..... Maka, dgn berat hati aku buat keputusan utk membenarkan Dhea dibawa ke KL. Phewh!

Lepas aku berjaya pujuk si kakak to keep her volume down, barulah aku berjaya dodoikan si adik. Itupon kena rasuah dgn mcm2, baru berjaya. /sweat

Sepanjang si adik tido lena tu, sempatlah aku mengemas ape yg patut, masak, basuh baju, etc etc etc..


Lauk singgang sajo utk lunch hari Sabtu.. Since yg ada kat rumah tu pon (yg dah sedar laa, yg belum sedarkan diri ada 2org) hanya aku, Dhea & Hadif, 2ekor ikan cermin (dipotong 2) sudah mencukupi.. Ada jugak lauk daging goreng mlm semlm, aku dah perangat.. Dan, ada 2 ekor ikan yg sedia utk digoreng (jika perlu).. Cukuplah tu kan.. :P

Hari Ahadnye, aman damai sket sbb Dhea takde. Hadif pon dpt tido lama sket. Makanya, sempatlah aku buat ini.. /wahaha



Dah berminggu nak buat, tapi tak berkesempatan.. Berguna jugak bekas2 ebm Hadif tu.. /hmm




3 comments:

Ina Hashim said...

comel dadih tu...dadih perisa susu ibu ke?

Marsha~ said...

sya.. kenapa ada ebm warna putih dan nape ada warna kuning ek?????? eeerrrr..

dila~noor said...

ke..frozen solid food utk hadif..hehe
misteri2..
tp nmpk mcm best..boleh?