Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, July 6, 2009

Hidup tanpa kereta

Keta Hubby masuk bengkel lagi, since 1st July aritu.. Hubby tensi jek, 'Bila kita hati2 org lain pulak..' /blur

Seblm kejadian tu, Hubby ada call bgtau nak balik JB. Aku plak saje usik dia ckp, takyah balik sebab aku nak cuti masak. Tup tup, ptg dlm kul 4.30 camtu dia call aku lg bitau yg dia eksiden.. Haaa, ape ke maknenyer tuh?! /shock

Since that day, Hubby terpaksa laa stay kat kem. Ye laa, klu dah balik kang nak gi keje nak naik ape plak kan.. Kluang tu bknnyer dekat dik non.. Hubby balik JB on 3rd July, naik bas ekspres dari Kluang sampai laa Larkin. Pastu, amik bas yg menghala ke Kota Tinggi dan turun di bus stop berdekatan. Jalan kaki sikit sampai laa playground kat taska lama Hadif.. Then, tunggu kat situ sampai kami dtg.. :D

Sementelah kami patah kaki, tak dapek laa nak makan2 kat luar rumah.. Punah harapan nak makan besarrr.. /floor

So, aku masak ini aje laa..

Ikan caru bakar, sambal kicap & sup kentang (lagi!!:P)



Menu adalah atas permintaan Hubby yg paham dgn kemalasan dilemma si isteri. :P Kali ni aku rajin nak buat bawang goreng etc, tabur2 atas sup.. Hmm, wangi.. :D

Sabtu, kami tak dpt ke mana2. Perancangan utk gi basuh umah baru terpaksalah dibatalkan. Perancangan utk window shopping juga terpaksa dibatalkan. Kami cuma kuar pi amik tv yg dihantar repair minggu sebelumnya. Itupon kami naik van atok D&H. Pinjam sat.. /sweat

Malamnye, aku ngan adik aku dan anak2 aku beramai2 ke Larkin Sentral utk hantar Hubby. Hubby kena pi hantar budak survey tempat operasi hari Ahadnye. Nak tak nak, Sabtu malam tu dah kena gerak ke Kluang naik bas ekspres. Mcm masa Dhea kecik2 dulu plak rasa.. Jumaat mlm sampai, Ahad mlm dah balik semula naik bas. :D

So, semalam aku rasa agak sunyi sebab teman bergaduh dah selamat sampai Kluang.. :( Balik drp Pasaraya SMART, aku sidai baju dulu sebelum aku membawa diri ke bilik..































UNTUK MELIPAT BAJU, YA'LL... :P

Tak koser laa mak nak layan sedu2 okeh.. :P Sambil2 lipat baju tu, dpt laa layan tv baru kat bilik.. Takde ler bosan sgt, kan.. Senang hati tgk bakul2 baju dah kosong.. /wahaha




2 comments:

Emma said...

hadoi... baju2 i jugak yg menimbun.. mood melipat baju nak mai lg.. errrkkk apekah!!!

-mama emma-

Anonymous said...

alahai cik sya, kurang sanggup melalui life mcm tu LAGI.....