Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, December 31, 2008

Jatuh chenta lagi!

Anak dara aku ni tak habis-habis laa asyik jatuh aje tau. Clumsy?! Maybe.. Lasak?! Tidak dpt dinafikan lagi.. Klu tak melasak, masakan boleh jatuh.

Ptg semlm, atok bgtau aku Dhea jatuh lagi utk yg ntah-ke-berapa-kalinya. So, aku pon tanye la kat Dhea.

"Sakit ke?"
"Mama, sakit.."
"Kat mana?"
"Kat paler, sini.."

Aku selak rambut kat belakang telinga, mmg sah benjol.

"Mcm mana Dhea boleh jatuh?"
"Dhea lari, lantai licin, Dhea jatuh laa.."
"Kenapa lantai licin?"
"Atok mop.."
"Atok mop ape?"
"Mop lantai la, Dhea kencing.."
"Dhea kencing kat mana?"
"Kat atas tilam.."
"Kenapa kencing tak bgtau atok?"
"Atok bayang, Dhea kencing, tp atok bayang, Dhea kencing laa.."

(READ: Atok sembahyang, Dhea nak kencing. Tp atok tgh sembahyang, Dhea pon kencing je laa.. ;P)

"Lain kali, klu Dhea nak kencing terus pegi toilet okeh. Nanti kat toilet baru panggil atok.. Boleh?"
"Okey mama.."
"Nanti kat rumah mama tuam dgn ais yer.."
"Terima kasih mama.."

Sooo sweet huh.. Tak jadi aku nak bebel lagi.. ;P


Gitulah kisahnye. Atok ade jugak story kat aku ptg semlm. Same, sebijik mcm story Dhea. Ngeh ngeh ngeh ;)

3 comments:

mrs noba said...

budak...diorg ni sgt sincere kan?

mamaDhea said...

tu laa... sejuk telinga dgr dia ckp mcm tue..

mimielola said...

Oh, kisah anak nak pi toilet ni kan.. .aku teringat kat anak aku mlm td. Aku tgh sembahyang (kat bilik lain), sambil tu aku dgr la anak aku dok bukak tutup pintu bnyk kali. BNYK KALI (tp tak merengek). LEpas hbs smbyg, aku pi la telek anakku itu, rupa-rupanya dia cari aku pasal nak berak kat toilet... ala siannnnnnnn