Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, December 26, 2008

Jadi ke pindah?!

Jawapannya, mungkin tidak.. Huhu..

Sebenarnya, kami telah pon membeli sebuah rumah di Johor Bahru. Sebab itulah kami ke pejabat KWSP pg td. Kami terpaksa mengeluarkan duit kami drp Akaun II bagi tujuan pembelian itu. Wlpon jumlah yg bakal diperolehi tidaklah seberapa, at least dpt jugak mengurangkan jumlah hutang kami. Mana nak korek lagi, klu bukan di KWSP kan.. ;P

Klu anda pernah membaca entry ini, mungkin akan berasa sedikit konfius disitu.. Well, mmg saya tidak jadi berpindah ke Kluang atas beberapa alasan lain selain drp perkara yg telah pon saya nyatakan di atas. Sampai bila agaknyer yer?! Mungkin, selagi Hubby masih bertugas di dlm Negeri Johor tanah tumpah darahku.. Apepon, segalanya masih 'mungkin' kerana kami hanya mampu merancang..

Semoga segala urusan 'jual beli' ini dipermudahkan. Tak sabar pulak nak dpt kunci. Lepas ni nak kena kumpul duit utk masuk rumah baru laa pulak. Huhuhu... Pengsannn!

4 comments:

mama adib said...

Amin ku doakan semoga d permudahkan segala urusan perpindahan kerumah baru

Sya
cik hubby hang bukan jenis kena posting ke.. hb ku hu hu tiap 2-3 tahun mesti kena posting.. umh ket seremban tak pernah merasa duduk.. rasanya sampai ke pencenlaa idup aku nga laki aku berjauhan

::Umi Sufira:: said...

Sya, aku doakan sumanya dipermudahkan...wah mesti mahal banget rumah yang ko beli tuh..kalu area JB tuh takde yang murah aku rasa..tanah mahal!

mamaDhea said...

klu umah kat JB mmg mahal giler babashh beb.. tp yg aku beli ni dh masuk kawasan tiram.. infact, mmg kat tiram pon.. hihi.. dh nak ke area kota tinggi sane tuhh.. mampu lagik laa kots, wlpon napas kitorang dh semput-semput nak membayo..

tp aku rasa, sethn dua lg mmg naik mencanak-canak jugak laa harga rumah kat area nih...

mamaDhea said...

mama adib,

hubby aku ni jenis klu kursus lebih 6bln, mmg kena posting.. itu setakat yg aku tau laa.. hihi.. klu kursus pendek kurang 6bln, takde laa posting pon..

aku ni pon ntah bila dpt dok skali.. dh 3thn dh ni.. huhu..