Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, December 5, 2008

Kemalangan yg menyakitkan

Since kelmarin, kat umah aku ade 2 org cousin (si kakak baru pas SPM & adik masih di sek ren) tido umah. Maka, Dhea tersgtlah gumbira dgn kehadiran 2 org makciknyer itu. Seronot main tak hingat anak aku tuh. Tak kisah pon walau aku takde depan mata dia. Cousin aku (si kakak) pulak mmg rajin melayan budak kecik. Drp buat susu, sampai laa ke mencebok "ek-ek", semua dia yg settlekan. Dpt laa aku berehat sebentar bersama Hadif (not kik kat okie! ;P). Tp, Hadif pulak seakan tercari-cari sesuatu. Mungkin Hadif dpt rasakan satu kelainan di mana dia tidak lagi merasa 'penangan' kakak Dhea seperti hari-hari seblmnyer. Hahaha... Adik rindu kakak Dhea eh eh?! :D

Semlm, 2kali Dhea ditimpa kemalangan yg sungguh menyakitkan. Memula, jatuh drp kerusi. Si kakak (cousin) ni pi buat air milo utk diri sendiri. Dhea pon ngader minta milo jugak. So, si kakak pi laa buatkan secwn utk Dhea & si adik. Diorang ni pon duduk laa kat dining sambil menikmati milo, whilst aku masatu baring-baring kat hall sambil nenenkan si Hadif.

Tetiba, aku dgr si kakak bising-bising & 'gedebuk' Dhea jatuh drp kerusi. Aku terus bgn & pi kat Dhea. Ada darah keluar drp mulut Dhea yg masatu dah menangis kesakitan. Aku cecepat amik ais (MLO icepack ;P) & tuam kat area bibir, dagu & pipi. Sib baik tak teruk luka... Maybe bibir terkena kat gigi, tu yg berdarah td tu agaknyer. Bila dah ok, Dhea sambung lg minum milo. Tp kali ni minum kat hall je sambil duduk bersila. Hahaha... Serik laa tu kunun...

Tak lama tu, makcik aku sampai nak amik anak-anak dia. Makcik aku ni ada belikan makanan utk bdk² ni laa. So, si kakak pon pegi laa amik pinggan seme nak hidang. Dhea terkinja-kinja nak makan jugak. Tgh syok terkinja-kinja tu, Dhea pusing blkg & 'toing' lg. Kali ni, dagu hentam kat meja makan. Ish ish.... Aku check dagu, ok. Tak luka pon. Aku usap-usap dgn tgn & pujuk anak aku yg nangis berjurai-jurai airmata. Lupa plak nak tuam dgn ais. Memula nampak biasa laa. Tp, tak lama kemudian area dagu Dhea mula laa membengkak. Dowh! Apesal laa mak bole lupa nak tuam dgn ais....

Dlm pada sakit-sakit tu, Dhea nak ikut jugak adik aku pi hantar makcik & cousins balik Tiram. So, ikut laa... Kul 11+ baru sampai rumah. Dhea pon dah lelap dari dlm keta lagi. Syiannn Dhea, 2 kali eksiden kat umah.

Persoalannya, adakah selepas kedua-dua kemalangan itu Dhea akan serik??! Hmm, will see..... :D

5 comments:

Fid said...

wait n see

Qaseh Iman said...

anak2...x pernah kenal penat...

~Umi.Sufira~ said...

Siannya Dhea...

Zuraimah Ismail said...

alahai...siannye Dhea....
tp...err ada word serik ke dlm kamus kekanak riang ria ni? hmm...

sayangibu said...

siannya dhea...xpe laaa serik sekejap pon jadik laaaa...ehehehe