Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 18, 2008

The 7-6 tag!

Alamak, tak ingat laa sape yg tag aku kali nih. Cik Erna rasanye. Tu la, peram lg.. Hihi.. Takpe la, asalkan mak jawab kay... :D



First, the rules:

  1. List these rules on your blog.

  2. Share 7 facts about yourself on your blog.

  3. Tell 6 unspectacular quirks of yours.

  4. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.

  5. Link the person who tagged you.

  6. Leave a comment for each blogger.



Seven Facts About Me:

  1. I am a mama to D.H.E.A. Dhea Suraya, a 2 years+ girl & 8 months baby boy, Muhammad Hadif Irfan..


  2. I met my Hubby 9 years ago, Sept 99.. Then, berchenta bagai nak rak sampai ke harini. Owh, kami berkahwin pada May 2005.. ;)


  3. Saya mula pakai 'spec' sejak saya Darjah 3 lagi.


  4. Saya juga salah seorang drp 'pencinta tegar' teh tarik. Dulu, kini & selama-lamanyaaaa.. Lebih menyelerakan lagi apabila teh tarik saya itu 'dipasangkan' bersama sekeping dua roti tampal goyangggg. Pergh, what a breakfast! :D


  5. Saya agak lambat dlm membuat 'house chores'. Tak gheti laa nak buat cepat-cepat mcm org-org di sekeliling saya. Wlpon saya dah 'max'kan level, tetap diorang ckp saya lambat. Huhu.. Takpe laa eh, janji siap kan..


  6. Saya sgt setia dgn satu kasut/sandal. Pakai selagi boleh; selagi tak haus tapak, selagi tali tak tercabut... Penah jugak sekali beli 2-3 psg kasut. Sampai ke sudah tak pakai pon. Last-last bg kat org aje.


  7. Sesungguhnye, saya dah blurr nak letak ape kat no. 7 nih.. Tp, utk tidak mengecewakan kawan-kawan sekelian, maka saya tulih jugak laa. ;P Saya mmg suka 'justify'kan ape yg ditaip supaya nampak lebih kemas. Buleh?! (Tp, tak tau laa apsal entry kali ni takleh nak 'justify'. Adakah disebabkan oleh 'numbering' itu?!)



Six Unspectacular Quirks About Me:

  1. Bila perasaan marah terhadap sang suami menguasai diri, saya lebih suka diam. Tp klu marahkan anak-anak, membebel aje. Boleh sakit telinga woo.. Tp, mcm laa budak ber-2 tuh paham kan.. ;P


  2. Saya sgt cerewet ketika melipat baju. Mesti nak nampak sangat kemas & sama jek size lipatannye. Hence, saya tak suka org lain tlg lipatkan baju saya. Hence, saya sgt liat utk melipat baju. Tunggu sebakul penuh baru terkial-kial nak melipat. Apa punya pe'el daa..


  3. Saya juga malas liat gosok baju. Tp saya tak suka pakai baju yg 'renyuk' & tak bergosok. Esp. baju kurung. Maka, suka tak suka kena gosok jugaklah. Lucky me, baju kerja Hubby tak byk yg perlu digosok. Takkan baju loreng pong nak gosok yang oi... ;P


  4. Masih lagi tentang 'baju'. Saya akan sidai baju mengikut kategori / baju siapakah?! Hahaha.. Klu seluar, seluar aje dlu. Klu baju anak-anak, baju anak-anak aje dlu. Maka, akan amik masa jugak laa utk menyidai..


  5. Setiap bln mesti buat budget. Tp selalu aje over-budget.. Ngee ;P


  6. Walaupon saya seorang 'pencinta tegar' teh tarik, saya juga tak dapat dipisahkan dgn Mi.lo. Seharian di pejabat tidak lengkap tanpa segelas Milo 'kaw'. Sbb tu mug yg saya bawa ke ofis pon mug Milo (free ;P). Sebenarnyer, byk lg free gift hasil drp pembelian Milo yg terlampau, sampaikan tak tau nak sumbat kat mana lg dah.



Okeh, tag done! Rasanya tak perlu dah panjangkan tag ni lg. Sbb semua yg saya kenal dah buat dah pon tag nih. Saya saje yg lambat tertinggal nak buat. Hahaha... ;)


Updates:
Pada sesape yg terasa nak buat tag nih, sila-silakan laa yer.. Pastu tinggalkan laa komen kat sini. Sbb, saya pon teringin mengenali... ;)


2 comments:

Anonymous said...

keh ke keh..ya, aku dah jumpa lagi sorang pencinta tegar teh tarik kak..welkam to the club beb! nanti 2-3 tawun lagi..kita dok katil sebelah sebelah jek beb (valli-aku-ngko)...patient kencing manis tegar weih! kakaka....harus kita berenti tabiat minum teh tarik kaw selalu sgt ni weih..sorang member haku dah kena..umo lagik muda dr haku nyah..insap sekejap haku ;p

Marsha~ said...

aku nak buat.. aku nak buat.. tag aku lahhh... akekekekekeke