Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, January 2, 2009

Selamat berjuang!

Esok aku dah naik sem baru.. Tak sabar rasanya.. Ngeh ngeh ngeh.. ;P

Last weekend, aku se'family' ke pejabat Space-UTM kat Tmn U. Baru terkial-kial nak register kaedahnyer aku nih klu korang seme nak tau.. Hahaha.. Tu laa, bila dah syok cuti panjang terus lupa daratan. Nasib baik aku pegi last week. Klu tidak, terpaksa 'extend' sem lagi laa aku jawabnye.. Alasan! ;P

So, lepas sesi soal jawab dgn staff bertugas kitorang pon blah. Kat dlm keta aku still lagi terbangak-bangak cuba nak pahamkan ape yg staff Space tu explain kat aku. Hotak dah berkarat mcm ni pon ada hati lagi nak sambung study.. Keh Keh Keh!

Mengikut kata staff ctu, skrg ni fakulti fsksm dah offer course baru. Course SCJ.. Lebih kurang SCK tp course tu lebih kepada kejuruteraan perisian. Dah 2batch dah pon yg amik course nih. Hmm, aku ade jugak laa belek-belek kurikulum SCJ (mintak kat staff tlg print-out kan.. hihihi) ni. Klu tgk pada subjek fakulti mcm tak byk sgt beza dgn SCK, cuma ada laa subjek-subjek major yg lebih kepada perisian..

Aku rasa mcm nak switch jek.. Tp, klu aku nak switch dah sah-sah kena isi form tukar course. Then kena start dari sem 1 laa balik kan.. Nak transfer kredit?! Blom tentu dpt, sbb course ni baru kan. Diorang kena check silibus etc etc.. Aih, complicated sungguh! So, baik aku stay tune je dgn course skrg nih.. Pening dah kepala mak nak fikir lebih-lebih.. Hahahahahahaha :D

Ptg semlm, aku excited call member kuliah lama. Hehe.. Nasib baik aku simpan lagi contact no. diorang niey. So, dah janji dgn diorang esok nak jumpa.. Yeehhuuuu.. Mcm tak sabar je nak masuk sekolah balik.. *poyo*

Owh, sepanjang tempoh aku berhempas-pulas *poyo lagik* study kat kelas nanti, anak-anak aku akan dihandle oleh Mr. Mama (Hubby ler ;P). Hopefully, dpt laa Hubby aku manage bebudak ni esp. si kecik comey lotey Hadif..

Satu lagi perkara yg buat aku dlm dilemma, haruskan aku usung 'breastfeeding gadget' aku tu eh?! Arramak, Pisa tu 4kg hokeh!! Larat ke mak tak bawak ke hulu ke hilir gamaknyer?! Ni yg terasa nak sambar FS pulak nih.. Alasan lagikk! ;P

Pesanan utk diri sendiri, SELAMAT BERJUANG! :D

8 comments:

i.s.z.a.n said...

saya adalah seorang bekas pelajar SCK, harap maklum ;)

sayangibu said...

wahahaaa..slmt studi sha...jgn malas blajo tawww...:)

nonie said...

ooo student SPACE rupanya... ntah2 pernah terserempak kat kedai Pak Ali ke hehe

~Umi.Sufira~ said...

Selamat menyambung belajar...

Unknown said...

saya juga bekas pelajar SCK.. hehehe.. warung Pak Ali yang mantap.. huhu.. miss UTM very much!!

.:chEyaNtie:. said...

mak oi..hang usung aje PISA tuh..abis cerite.. nak beli FS,tak ke membebel laki mak tuh hehehe..hehehe selamat berjuang,,chaiyok!

sayangibu said...

beb..anda di tag..sila ke blog saya yerrr...:)

Nina said...

waa..ok ker study space..hujung minhhu jer kan..u kijer tak..i pon nak sambung kat sace utm gak..tapi still dilema lagi..sayang nak tingal ank..huhu..anyway..salammm kenal