Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, January 12, 2009

Aku yg LEMAU *sighh*

Pagi ni, kul 9, sepatutnya Hubby ada 'tatademote'.. Err, apekah itu?! Spelling mak tak pasti hokeh. Tp yg aku tau 'tatademote' ni sebenarnya adalah ujian perubatan yg perlu dibuat seblom Hubby (mana-mana as.kar sekalipon) disahkan layak utk menghadiri sebarang kursus berkaitan..

Tp td aku ada sms Hubby, katanya harini cancel. Ditunda ke hari esok. Erm, camtu ptg ni boleh laa Hubby wat 'follow-up' kat HSI. Hopefully, semuanya baik..

Owh, yer.. Klu nama dah listed utk 'tatademote', that means Hubby aku akan dihantar berkursus (lagi!) laa nampaknyer. Huhu.. This time 4 bulan hokeh!! Jgn laa anak-anak aku (dan maknyer ;P) sakit rindukan ayah diorang ni lagik mcm yg seblm nih.. Rindu je takpe, jgn rindu+sakit okeh syayanggg.. Bertambah kurus kering laa mama dibuatnyer klu mcm tu..

Well, tak payah tunggu Hubby kursus pon anak-anak dah mula sakit. Hadif skrg ni tgh demam (lagi!). Pagi td aku hantar Hadif ke taska dgn dahi bertampal cool fever. Kul 6pg td aku kejut utk bg pcm. Mulanya tak sampai hati nak kejut. Tp disebabkan suhu badan yg melampau, terpaksa laa pepagi tu sumbat pcm.. Paed soh aku monitor demam dia sampai esok, klu tak ok jugak kena dtg balik hari Rabu. Kesyiannn anak mama.. Owh, kakak Dhea pon sakit jugak. Selsema & batuk. Dhea ni pon satu hal lagi, susah btol nak larang dia 'Jgn minum air berais'. Dan dan tu jugak dia ngaku yg dia dah baik. Lagu mana nak buat?! Pening haku..

Mereka berdua ni sudah pon di bawa ke Paed favourite semlm & masing-masing sudah pon di prescribe dgn segala ubat-ubatan.. This time Hadif dpt pcm je utk treat demamnya yg sgt 'kuat' & continue amik Asumalife Exp. (ubat utk mencegah asma) utk 3bln. Kiranya sambungan utk treatment aritu laa nih.. Dhea pulak, dpt laa ubat selsema & satu lagi ubat err adik-beradik ventolin.. Ape ke namanye mak lupa laa, tp ada aku soh nurse tu tulihkan kat botol ubat.. Ekekeke.. Nampak gayanya, condition si kakak hampir serupa dgn Hadif.. Hmm..




















*Sighh*


Apsal lemau sgt nih?! Jasad saje yg hadir, tp hati aku langsung takde kat opis nih klu korang nak tau.. Dari td dok teringat kat budak ber-2 tu aje.. Sungguh aku tiada mood untuk bekerja.. Huhu.. :(

7 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Alamak Sya! Siannya bebudak berdua tuh!isk isk..semoga diaorang cepat sembuh yer sya! Ko pon banyak2 sabar..

Qaseh Iman said...

Sya..agaknyer bdk2 gaya dhea nih memang suka ais kot..anak ku amat suka "benda alah" tuh..

Marsha~ said...

risau aku kalau baby demam. skrg ni diorg senang sangat kena athma. anak aku baru nak demam tapi cecepat aku lumurkan air asam jawa kat kepala dia. trus tak jadi demam. alhamdulillah. nanti kau try jugakle

MS said...

banyak betul kursus2 yang perlu di hadiri oleh en hb mu ituh

sayangibu said...

sha..tu petanda x nak papanya p jejauh tu..huhuhuuuu..tp nak wat cemana kannn..suamimu berkhidmat untuk negara...:)

Anonymous said...

owh! get well soon to Hadif & Dhea....
Alia pon tgh on medication gak..she's on singulair and ventolin now! huhuhu

Rizza said...

take care!!


p/s: sila buat tag...