Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, November 12, 2008

Sambungan rutin pagi saye :D

Post ini hendaklah di baca SELEPAS post yg nih!

Aku bukanlah seorang supermom apetah lagi superwoman. Yerr, mak ngaku ni okie... Waktu pagi aku akan menjadi extravaganza kelam kabut klu takde bantuan drp ahli keluarga lain esp. bapak aku. Aku kan dok ngan parents lagi... :D

Bapak aku ni mmg cukup sabar melayan kerenah cucu-cucu dia yg berdua nih. Terutamanya Dhea. Hadif pon skrg ni dah kenal sgt dgn bunyi ekzos keta bapak aku yg maha kuat ittew. Pantang dia dgr bunyi ittew, akan terpusing-pusinglah kepala si adik mencari dari mana dtgnyer. Nampak aje atok, Hadif dah ketawa menggeletik minta didukung.

Biasanya, lepas dah siapkan Hadif aku akan pass si adik pd bapak aku. Bapak aku akan amik alih jaga Hadif sementara aku nak siapkan si kakak pulak. Selalunya Hadif akan diletakkan dlm stroller & dibawa ronda-ronda kat luar amik udara segar pagi. :)

Sementara tu, aku kat bilik tgh berperang utk menyiapkan si kakak (kompem time ni ade adegan airmata, jerit-menjerit, etc etc ;P). Bila kakak dah siap, kakak pon akan join atok & adik kat luar. Dgn apelagi klu bkn dgn basikal roda tiga dia tue.. Hihihi :D

Sedang anak-anak aku menghirup angin pagi kat luar, aku menyibukkan diri dgn beberapa keje yg biasanya aku tak sempat nak siapkan mlm seblmnyer.. Cthnyer; siapkan brg-brg keperluan 2 beradik tue ke, sidai baju yg mlm seblmnyer aku dah basuh ke, etc etc etc, selagi jam blom kul 8.15pg.. Hehehe.. Wlpon Dhea ni dok kat umah dgn atok, aku tetap sediakan brg keperluan dia utk memudahkan bapak aku. Kesian pulak klu bapak aku terpaksa turun naik tangga semata-mata nak tukarkan baju / diaper Dhea kan.. :)

Entry ni sebenarnyer adalah utk menyampaikan ucapan terima kasih kepada bapak aku yg tersayang.. Atas segala-galanyerr.. Saya sayang bapak :D




Note: Klu laki mak cuti, mak pon cuti jugak tau.. Bkn cuti tak pegi keje. Tp cuti drp meng"handle" budak berdua ni laa. Semua urusan berkaitan akan di ambil alih oleh Hubby terchenta.. Ok? :D

1 comment:

Arif Iskandar said...

alangkah indahnye bile bangun pagi dikelilingi orang2 yg disayangi kan...mcm pembangkit mood pagi je..