Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, July 5, 2007

ntah pape ntah.......

Since dhea sakit aritu & aku pulak demam lepas tu, maka aku telah menyibukkan diri utk browse thru website² yg berkenaan.. AND I found this website....

http://familydoctor.org/online/famdocen/home/tools/symptom/504.html

Rasanya bolehlah dijadikan panduan awal seblom kita seek for further treatment. So, just paste kat cni laa utk panduan aku nanti²....

***********************************

Ekceli, hari ni aku tersgt laa boring! Mengantuk pulak tuh.. Batuk aku pon tak baik lagi. Tiap kali batuk, aku minum air. Dah naik kembung pewot aku sbb asyik minum air yg semmgnya patut pon aku minum.

Aku tadak idea laa nak tulih blog ni weihh... Hmm... Kay, kite citer pasal dhea laa. Klu pasal dhea mmg hari² ade aje cerita...

Lately, dhea fasih sgt sebut AYAH. Bila aku potong ckp dia & sebut MAMA, dgn pantasnya dhea jwb balik AYAHHHHH. Huh! Tensi aku dibuatnya. Dhea sebut mama time nak minta nenen, time tu mmg laju laa sebut mama. Geram tak?! Semlm dhea amik henpon aku & sebut ayah byk² kali. Sambil cuba nak buka flip phone aku tu, mulut dhea tak henti² bebel sebut ayah. Aku paham ler kan maksud dhea masa tu. So, aku pon dail no Hubby & loudspeaker kan phone tuh. Then Hubby pon angkat and bg salam. Aku sikit pon tak bersuare. Aku just suakan tepon tu ke mulut dhea & guess what?!! Once dhea dgr je sore ayah dia bg salam, mula laa dhea sebut ayah ayah ayah ayah ayah.... Pastu aku dgr laa Hubby panggey nama dhea.

Aku rasa laa, dhea ni WINDUUU sgt kat ayah dia. Wlpon dhea ni tak rapat sgt ngan ayah dia sepertimana dhea dgn aku, klu dah seminggu lebih tak jumpa mesti laa rindu jugak kan.. Hubby pulak hanya akan balik plg cepat pon Ahad pg baru bertolak drp Cherating & mungkin balik JB Isnin pg. Itu klu dia tak kena keje laa hari Isninnya. Klu kena keja, jwbnye Isnin mlm ler baru sampai rumah. Kesian anak mama.... :)

Apelagi eh.. Hah, dhea skrg ni susah sgt nak tinggalkan kat rumah bbsitter. Sejak demam aritu laa. Aku nak kena main² dulu ngan dia, pastu bg nenen lg. Pastu seblom aku masuk keta, kena ajak tgk flower laa, bird laa, baru laa dhea lepaskan mama dgn rela hati. Hadoiiii laa.. Atas sbb itu jugak, aku dah bbrp hari asyik lambat masuk keje. Nasib baik bos ok. Tp den sogan ler jugak..

Lgsatu, sejak dah sembuh demam ritu dhea dah mula nak mkn. So, rutin pg aku back to normal laa. Bgn awal pg utk sediakan bekalan dhea. Tp kali ni dhea prefer sup² je, mungkin sbb tekak baru nak "berasa" balik kan.. Ape aje laa utk dhea, asalkan anak mama kembali sihat & ceria spt sediakala...

Kiss dhea.... MUAHHHHHHSS!! =)

No comments: