Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, July 10, 2007

Kehabisan dispo..

Kehabisan dispo?.. Hehehe..korang mesti tak caya kan.. Ni disbbkan anak aku sorang tu kena berak² laa. Sian dhea.. Baru je nak ceria semula lps baik demam aritu, dah kena berak² pulak. Kisahnya gini..

Pagi Sabtu lepas, mcm biasa laa aku mandi ngan dhea. Aku mmg sllu mandi ngan dhea, esp. time Hubby takde sbb kena keje luar. So, aku pon bukak laa diaper dhea & biarkan dia main ngan botol² mandian & syampu yg ada dlm bilik air kitorang tuh. Biasanya mmg mcm tu pon. Aku sllunya akan mandi dlu, while dhea leka main botol² tu sume. Lepas aku siap mandi baru laa senang sket aku nak mandikan dhea. Tgh aku mandi nih, tetiba cam bau sumething yg tak sedap hinggap masuk dlm lubang hidung aku. Rupanya dhea tgh mencangkung kat "one corner" dlm bilik air tu & poo poo. Sikit jek. Aku ingatkan saki-baki poo poo dhea seblom nih. Aku pon jirus laa. Pastu aku sambung mandi & dhea plak sambung main air. Tak lama tu, aku nmpk dhea mencangkung lagi skali kat satu sudut lain. Poo poo lagikk! Dah 2 kali dah. Kali ni byk giler. Dgn segera aku jirus sbb tak tahan dgn bau & rupa poo poo dhea tuh. Then utk kali ketiganya, aku nmpk dhea mencangkung lagik kat sudut yg memula tuh. POO POO LAGIKKKKK! Rupa paras poo poo tu rasanya tak perlu laa kot citer kat cni..

Sepjg Sabtu tu, aku tak berapa ingat laa bape kali dhea dok tuka diaper disbbkan berak² dia tuh. Yg paling aku ingat skali masa hari Ahadnya tu. Ada skali tu aku baru je salinkan diaper, tak sampai pon setgh jam, dah berak lagi. Siap terkuar lagi poo poo dhea tu. Mcm dah penuh sgt dah. Sampaikan dispo diaper dhea habisss! Alamak.. So, sementara nak tunggu ptg gi beli tu aku tibai je pakaikan mamy poko pants yg biasanya aku guna time nak jln² jek. Almaklum laa, mamy poko ni mahal woOo. Klu takat utk gi jenjln tu mampu lg laa mak beli. Klu utk pakai hari² mau rabak poket mak ni wehhh.... So, ptg Ahad tu jugak aku gi beli Hey Baby dispo diaper. Hahaha.. Biasanya anak aku pkai Fitti Basic. Tp sbbkan keadaannya skrg yg kerap tuko diaper, maka terpaksa laa aku pkaikan yg murah sket. Hahaha...Jahat ke haku ekk?

Ahad mlm tu bdn dhea dedor balik. Rasanya mcm nak demam balik anak aku ni. So, semlm aku gi laa bwk dhea ke Klinik Lim. Takut melarat plak demam dhea klu aku tangguh²kan. Sampai je kat konter depan klinik tu, dhea dah melalak tak hingat. Rupanya dhea takutkan sorang uncle cina yg jaga konter depan tu. Terpaksa laa aku bwk jenjln kat luar kejap bg dhea tenang. Biarkan Hubby aku yg wat pendaftaran sume. Lepas tu, masuk bilik Dr. lagi skali dhea menangis. Aku rasa dhea ni fobia laa & dhea dah kenal dgn Dr. Lim ni. Tu pasai dok nangis tak hingat bila nmpk Dr. Lim. Nak tanak terpaksa laa Dr. tu pekakkan telinga sambil cek dhea. Hahahaha... Sian Dr. Lim. Mesti dia tensi jek dgr dhea nangis.. ;)

Skrg ni dhea dok pulun nenen je laa. Makan mmg aku tak bg la wat masa ni. Pastu mkn ubat pon dah tak susah sgt dah. Nangis jugak cebik² mulut, tp sambil tu ubat dhea telan gak. Hehehehe.. Dr. bg garam soh campo air suam, pastu susu mamil Dumex LF, ubat demam (pcm) & smecta yg dah siap bancuh. Yg kelakarnye, dhea siap tolak botol susu bila aku bancuh susu mamil Dumex LF tu. Siap ngan geleng² kepala lagik. Sian dhea.. Aku tak nmpk pon dhea cam sakit pewot ke kan, tp yg pastinya bdn dhea mmg lembek semcm. Pastu asyik mintak dukung je. Tp ade masanya dhea aktif mcm biasa. Esp time² ramai org yg nak melayan dia. Time² atok ade nak layan.. Cumanya bila aku tgk dhea mencangkung tu, dah tau laa kenape.... ;P

No comments: