Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, August 27, 2007

cinta monyet..?

LOVE IS COMPLICATED... << AGREED!

Hmm, aku bkn nak bercerita ttg kisah cinta aku. Ni kisah cinta org lain, junior aku. Mcm mana ntah aku bole "termasuk" dlm ini cerita. Hadoiii laa..

Sebenarnya pada aku cinta "mereka" ni cinta monyet. Cinta bdk sekolah. Tetapi, tak sangka cinta mereka bertahan juga sampai ke harini. Bermula ketika masing² masih di tingkatan 4/5 dan harini mereka sdg menuntut dlm bidang masing². Klu melihat pada situasinya, aku salahkan pihak perempuan. Kenapa?? Sebab setiap hari bdk ni call/sms aku minta pendapat bagai.. Mcm ler aku ni Dr. Luv.. So, secara tak langsung byklah cerita yg aku dgr drp side si pompuan nih. Tp, yg lelakinya rilek je. Wat dek je bila aku tanya..

Normally bila kita sayangkan seseorang tu, kita akan rasa takut kehilangan. Tapi, kita tak sepatutnya tunjukkan sgt kelemahan tu... ketakutan tu... Sebabnya, bila si lelaki ni sedar, maka dia akan mendabik dada, tanda GAH gitu.. Btol tak?

Sepatutnya bila berlaku salah faham yg besar mcm skrg ni, si perempuan ni kena laa lebih bertolak-ansur. Beri masa utk masing² muhasabah diri.. Jgn cepat sgt nakkan keputusan. Klu si lelaki dah naik "bingit", maka "terkeluar"lah keputusan yg tak ingin didengar. Hah...Masa tu sape yg rugi? Bila keputusan tu tak seperti yg diharapkan...

Aku pon sebenarnya dah naik bosan bg nasihat. Klu diikut takpe laa jugak. Dah aku pesan "Give him sometime..", "He need time..", bla bla....tp degil jugak. Sampaikan aku dgr si perempuan ni kuar masuk hospital. Aiyooo girl.... Worth it ke?! Umur masih muda.. Jln masih panjang.. Jgn laa pendek akal sgt yang oiii.. Byk lagi perkara yg mengecewakan akan kita lalui masa akan dtg. Life is short. So, make full use of it. Make yourself happy. Jgn laa mudah patah semangat, putus harapan...just because ko break-up dgn pakwe ko tuh. I know it hurts much.. Anggap laa takde jodoh. Maybe you'll find someone much much better than "him". You'll find your soulmate someday... Don't worry much, sbb semuanya Allah s.w.t. sudah tetapkan.... What you can do best skrg ni, find peace.. How? You know how rite... BE STRONG ok!

p/s: Hahahaha... senangnya nasihatkan org ekk! Klu kena batang hidung sendiri..padan muka.. Yg aku pasti, tak berbaloi klu sampai memudaratkan diri sendiri kan.. :)

No comments: