Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, November 9, 2010

Ular sawi

Ada ke menatang tue? Klu ular SAWA mak kenal ler.. /hihi

Alkisahnyer semlm petang masa nak pegi amik Emir kat Kg. Melayu. Si Dhea excited nak keluar keta, nak ikut aku pi amik adik dia kat umah BS. Tapi, aku tak bagilah dia ikut sebab dah malam. Pastu nanti terkedek2 nak lalu jambatan kecik kat rumah BS. Aku dah laa nak cepat sebab dah lewat dah amik si kecik tue..

Lepas amik Emir, terus masuk keta. Masuk2 keta, si Dhea bukak citer pasal ular..

"Mama, ular ape tu yg besar sangat?"

"Ular ape? Ular sawa kot.."

"Haa, ular SAWI. Besar dik, kakak tgk kat zoo dengan Cik Man, Cik La, bla bla bla.."

Masani, Hadif dengar citer akak dia sampai ternganga2.. :D Aku dengan atok dah mengekek2 ketawa rasa nak guling2 dlm keta bila dengar Dhea sebut ular SAWI. Atok pulak saje je kan kasik hangat Dhea..

"Ular SAWI tu kaler hijau ke Dhea?"

Hadif yg innocent pon mengiyakan cakap atok dia..

"Iyyee tak (kak), uyar awi ane ijauuu.."

Wakakakakakaka.. Ape2 ajelah nak oii..





5 comments:

madamoiselleczar said...

ahahahaha...nasib baik tak ular SAWIT nyah :p
hehehehe

Zety Zin said...

hehehehe... ular sawi pun ular sawi lahh...

mamaDhea said...

zar: hihi.. :P

zety: sampai arini aku teringat kisah ular sawi.. tersengih2 haku depan pc sensorang..

maya amir said...

kekeekke.. sawi pun ok ape? die dah besar nyah..lame tak jumpe korang:)

mamaDhea said...

maya, bila nak meet up.. rindu kat ko.. hihi..