Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, September 14, 2009

Teringin nak buat...

...biskut Nescafe. Hahaha.. Dalam banyak² kuih raya, kuih ni yg dah mula terasa² kat tekak aku.. :P

Klu boleh aku nak buat malam ni jugak. Resepi dah google, tapi kebanyakan resepi yg aku dpt menggunakan sukatan gram instead of 'cawan'.. :D Leceh ler nak sukat² guna penimbang bagai. Ada sesiapa yg sudi share resepi biskut Nescafe ni (yg gunakan sukatan 'cawan') dgn aku? :D

Dan, yg menjadi concern aku sekarang ni ialah macam mana nak handle anak-anak aku sepanjang sesi baking² tu.. Sape lagi klu bukan Dhea & Hadif yang semakin hari semakin menguji kesabaran mak pak diorang ni.. :D

Any tips? /hmm




4 comments:

FAM said...

kalo tgu diorang tido, dh tgh mlm pulak ek? hmm..suruh pak dia bwk bjln, sha buat la cookies.

mamaDhea said...

tu laa MD.. dah ler diorang ni jenis liat nak tido selagi mama tak tido sekali.. :D

klu minta hubby bwk jenjalan, sorang je laa kot hubby sanggup.. klu bwk dedua, cam tak terlayan gak nanti.. hmm, boleh try tanya hubby nie.. at least, sampai stage nak bakar membakar pon ok ek..

thanks MD!

~Umi.Sufira~ said...

Nyah ko buleh bayang tak aku menggentel kuih sambil si Sufia nenen? Itulah kegigihan aku..kakaka..geleng kepala laki aku tengokkan:P

NM said...

salam :), selamat hari raya maaf zahir batin..ikhlas dr sya sekeluarga (lin,zairee,qaisara)