Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, September 8, 2009

Param planning :P

Tadi baca tentang kekecewaan cikgu kita, Cik Intan Payung terhadap Si Lele yg dibeli di Param. Sabo yer nyah.. Pasni ko bakar je sendirik dan buat air asam sendirik. Lagi marvelous.. Bak kata Cik Fid.. Bakar lebih sket pon ok jugak. Pastu calling² laa mak. Berdesupp aku sampai.. Ok? :P

Aku mcm biasa.. Memang ke Param jugak laa setiap petang. Itupon terkejar² jugak klu meeting abis lambat. Kitorang takde balik² awal ni.. Meeting tetap meeting.

So, kenalah pandai² adjust masa. Untuk menjimatkan masa dan memudahkan aku yg tak berapa nak larat skrg ni, beberapa jam seblm balik tu aku dah confirmkan dgn Hubby menu utk berbuka. Then, baru decide Param mana kitorang nak terjah. Sampai² Param, terus terjah kedai yg berkaitan, beli & bayar. Contohnya, klu nak makan roti john yg menepati selera kami, maka, Param kat SMART laa yg sesuai diterjah. Klu nak nasi beriani, Param kat Taman Daya laa tempatnya.. Untuk weekdays, kami mmg terjah Param² berdekatan sahaja. Tak koser ler nak mengharung jem bagai.. Weekend je laa kami berani pi Param yg jauh² sket. Itupon ikut menu berbuka jugak. Klu nak nasi kerabu sedap, kat Larkin. Klu nak ikan bakar sedap, kat Perling ataupon Extra.. :D Semua kedai² kat Param ni kami dah biasa beli sejak tahun² sebelumnya lagi. So, tak risau laa dapat makanan busuk ke tak sedap ke.. :D

Klu nak cuba kuih-muih kat kedai² yg kami tak biasa beli, kami beli singgit dua je laa.. Klu menepati selera, esok² beli lebih sikit. :D Biasanya makanan yg kami beli kat Param tu mmg tahan sampai ke mlm. Kdg seblm tido tu, pakat² habiskan balance kuih yg ada (klu ada laa.. :D). Jarang sungguh makan nasi.. Sahur je laa masak lauk baru. Itupon takat goreng² ikan/tempe/telur. Buat sambal sket & sayur sket.

Haa.. Begitu laa kisahnya klu kami nak ke Param.. :D Lagisatu, aku tabik spring betul pada rakan² yg gigih memasak utk menu berbuka..





P/s: Harini aku cam ok sket. Maybe fasa pening² lalat ni dah nak abis kot.. :D Harap² cepatlah berlalu..

4 comments:

IntanSham said...

wahhh ko dah macam penyelaras PaRam dahh nih, siap tau tuu param mana jual apa yg sedap...tabik tabikkk... ;p

MS said...

aku pun nak puji benda sama

hebat ko sya :-)

Mommy Harith Hannah said...

Penyelaras PaRam? Ekeke. Sesuweiii laa dgn ko Sya!

Aku plak, pegi PaRam yang sama jer, kat Salak Tinggi. Tapi, aku dah mark laa, kedai mana yg sedap jualannya, mengikut kategori masing2. Hahaha. :D

mamaDhea said...

aku mmg suka pegi param.. sejak time study lagik.. hihi.. awal² pose aritu, semua nak beli.. klu boleh laa.. tp lepas seminggu pose tu, dah boleh laa adjust selera.. so, klu membeli mmg ngam² je sampai malam..

aku cerewet gak weih membeli.. mana kedai yg kedekut nak minta sos lebih ke kuah kari lebih ke, aku mark.. muahahaha..