Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, December 11, 2007

It's a boy!

Semlm aku gi check-up lagi. Hahaha.... Tak habis² dgn check-up. Begitulah hendaknya sampai aku selamat bersalin. Insyaallah...

Pg semlm aku gi KD utk check bp for 2nd time(spt yg telah dinyatakan seblom ni, aku terpaksa check bp 2 hari sekali..). 1st time aritu on 6th Dec. Kali ni saje aku & Hubby bwk Dhea. Surprisingly, Dhea baik je sepanjang kat KD. Elok je dok diam kat sebelah aku, sementara tunggu giliran. Tp mulut tuuu mmg tak reti diam laa.. Kejap², "mama, adik nanissshhh!", "mama ini..", "mama itu..". Pening jugak aku nak meng"explain". Ekekeke.. Tp itu nasib baik gak laa Dhea tak menggeletis ke hulu ke hilir mcm anak org lain. Pandai jugak anak aku bwk diri.. Klu tak sian Hubby nak handle.. Ngee ;P

Selesai urusan di KD, Hubby bwk aku ke CSM plak. Aku ni mmg wat 2 check-up. Kat Klinik Kesihatan buat, kat private clinic pon buat jugak. Itupon aku dah terlepas 2nd appointment ngan CSM bln lepas. So, since Hubby amik leave semlm kami pon terjah aje laa CSM tu without any appointment. Seblom tu kami hantar Dhea ke rumah bbsitter sbb cuaca tak mengizinkan utk bwk Dhea ke CSM. Maklum laa skrg ni kan tgh musim tengkujuh. Hujan lebat tak kira masa. Kesian pulak nanti Dhea berhujan, wlpon kami naik keta..

Sampai kt CSM, aku ckp kat nurse yg aku dah ter"miss" appointment last month. No problemo Mrs.. Hehe.. Ni yg best gi private nih. Klu kita tak bwk kad or tak wat appointment sekalipon diorang tetap dgn senyum simpulnya melayan kerenah pesakit.. Mcm biasa laa, kena buat urine test, timbang berat, check bp (again..hehe). Siap seme tu, tunggu sekejap seblom nurse panggil masuk. Kali ni aku jumpa ngan Dr. Ng.. Story mory sesikit condition aku, then scanning session...

Kunun nekad laa tak nak tanya Dr. regarding gender #2. Nak buat surprise laa kunun... Tp tak tahan laa weihhh, bila Dr. mula tunjukkan jantung baby, tulang kaki, etc.... ;P

"Erm, Dr. bole saya tau jantina baby saya???", Hubby ada kat sebelah ni, sambil senyum² kat aku.

"Ooo.. Boleh boleh.. Saya ingat awk tak nak tau td, sbb tu saya tak tunjuk.. Ok, there.. Can you see?? It’s a boy..", sambil bulatkan tutttt baby aku.. Sepanjang scanning session tu aku sengih jek..

Hubby? Apelagi, senyum lebar ler. Happy giler beb! Wlpon Hubby tak ckp, aku tau ler yg kali ni Hubby mmg mengharapkan baby boy. Aku boleh nampak dari riak muka Hubby. Sepanjang dlm keta, Hubby dah sibuk tanya aku nak letak nama ape.. Hahaha... Well, Insyaallah... Sekiranya itulah kententuan dariNya, tiada siapa dpt menghalang... kan...

Tungguuuuuuuuuuuuuu....... ;)

18 comments:

rohaadam said...

Sya,
Bestnya baby boy...congrate.

wanie said...

wah..best nye..nak dapat sepasang dah..

mamaDhea said...

bonda aina & wanie,

toche toche... ehehe... hopefully dpt laa baby boy.. semlm tgk hubby happy lain mcm jek.. sian plak kt dia klu tetiba kuar baby gurl....

Rizza said...

wow sya..mesti senyum sampai kehujung belakang telinga hubby ko ye..

insya'allah....take care!!

mamaDhea said...

rizza,

haha... kat dlm keta pon sengih jek sambil drive.. jarang nk tgk dia camtu skali hepinyer...

Anonymous said...

sya!
congrats! leganyer...dah ada sepasang gitu! i am hepi for u beb :)

Anonymous said...

yup sya, congrats!! mak berharap sgt la next baby ni bb boy. harus aku mencuri senduk kat umah za ni

Eina said...

CONGRATS NYAH..BABY BOY NANTI KAN SYA KUAT ISAP TAU..HAHA JAGA KO..XNAK LEPAS DIA NANTI..

Anonymous said...

kahkahkah... cik lola dearie,..takpayah curik2 weih! apa kata kita tukar jek senduk..hang bg senduk hang...aku bg senduk haku? buleh giteww? aku nak gegirl lepas ni weih ;p

p/s: tak pon aku sengaja tak lock pintu blkg umah aku mlm ni...hang mai lar curik senduk aku tu naaa..pssst..aku ltk kat tepi sinki tau beb! yahahah...;p

mamaDhea said...

ms lola & za,

hahahaha... lawak ar korang nih.. siap nk main curik² senduk bagai.. weihhh...senduk aku tanak curik ke? tp ganti balik ar pastu tau.. aku ade satu jek senduk.. ekekeke ;P

eina,

hamboi hamboi.... ko pon dh start membloging ke nyah.. welkam on board bebeh..

weih nyah.. betui ka tanak lepas..? carliff ko camtu ek....

Anonymous said...

aku takkan bgtau bila aku nak pi rumah ko za...
ngeh ngeh ngeh..

sya, nak curik senduk hang??!! eeeiii tak sesuwei betulla hang nih

mamaDhea said...

ms lola,

tak bule eh senduk haku?? aku bg kt za laa camtu ek... ekekeke ;P

Rizza said...

mimi n momidanila ni dok nak curik2 senduk lak....mimi senduk aku tak nak curik ke...spesel ni..hehhheh

Anonymous said...

kahkahkahkah! ya ampon....sudahnyer kang aku dpt nick `momi si pencurik senduk' !!! ngaaaa....
btw, sape jek ada anak girl...sume senduk korang aku nak curik ini mlm! ngehngehngeh ;p

Anonymous said...

selamat le senduk aku gamaknya.. anyways Sya, congrats laa noOoo.. sepasang dah..

farah225 said...

sya,congrats.bestnya nak dapat sepasang:)
weh,aku x dpt pong sms hang.

mamaDhea said...

farah225...
ade ler weihh... aku sms kt ko..

mamaDhea said...
This comment has been removed by the author.