Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, December 21, 2007

BIG screen....

Selamat Hari Raya Aidiladha kengkawan sume.... Wlpon dah terlepas semlm, aku nak wish jugak kat korang... ;)

Hokeyyyy.... Semlm takde aktiviti yg luar biasa melainkan aku & Hubby gi layan filem "Anak Halal" kat BIG SCREEN. Ngueh ngueh ngueh!! Org patutnye pegi beraya, tp kitorang gi layan filem la pulokk... Ni semua sbb terpengaruh dgn ofismate haku ler nihhh.. Komen dia sume positip aje kan, siap sanggup bayar lebey lagik tue...

Pagi semlm sampai la ke ptg dlm kul 4/5 gitu, JB hujan non-stop. Kitorang anak beranak lepak kat rumah aje laa. Hubby aku, keje dia membuta jek ler. Penat tak habis².. Maka, terpaksa laa aku layankan kerenah anak aku yg sorang tuh. Dr pg sampai ke ptg, sekejap pon dhea TAK NAK lelapkan mata. Wlpon ada masa tu mata dhea dah terkebil² tahan ngantokk. Nasib baik ler ade bapak aku yg sememangnye rajin melayan dhea. Dpt laa aku lipat baju yg semakin menimbun tak hingat tuh...

Ptgnya lepas hujan reda, Hubby ajak aku ronda² kat area taman ctu. Wuhuuuu....naik moto beb.. Ala² zaman berchenta gituhh. Ihiks! Dhea pon takde, mak aku bwk dhea main kat playground. Bila Hubby lalu jek playground, anak aku dr jauh dah berlari terkedek-kedek nak itut.. Huk alohh... Baru je kunun² mama ngan ayah nak mengimbas zaman muda remaja. Kacau daun ler dhea..... So, Hubby angkut ler dhea skali atas moto. Kebetulan abg aku lalu kat playground tu, maka dia dgn sukarelanya menghantar mak aku balik umah. Thanks bro.. Tp klu mak aku nak jalan kaki pon ok gak. Tak jauh sgt pon. But, since abg aku insist..... ;P

Dah puas meronda, aku tgk dhea pon dah lentok semcm. Letak atas bantal, bapak aku tepuk² sket, tido pon anak aku tuh. Tak sempat aku bancuh susu utk dhea, dah tertido.... Siannn, penat sgt agaknyer.. Aku pon apelagi, pujuk² Hubby ajak kuar. Boring giler sehari suntuk terperap dlm rumah je kan. Hubby ok jek, tp tak tau nak kemana. Bincang punya bincang, Hubby setuju layan big screen. Mak pon sonot lerrr... Lame giler kitorang tak gi tengok wayang. Parents aku pon dah setuju nak bwk dhea gi belanja brg niaga kat Smart. Hehehe..... Tenkiu mak... Mmuaahhhh!



Filem, awal² dah kompem nak tgk yg mana. So, sampai Jusco tu terus je Q beli tiket. Pjg gilerr... Tgh² Q tu, aku terserempak dgn sorang akak yg "mcm ku kenal...". Hehehe.... Tak sampai seploh minit, tiket dah dlm tgn.. ;)

Sementara nak tunggu 9.20mlm, kitorang gi survey susu dhea kat JJ. Murah jugak, yg tin besar 1.8kg harga dia RM71.99. Lepas dikira², Hubby setuju sambar 2 tin. Then kitorang lepak kat OLDTOWN Kopitiam. Hubby pekena roti bakar + Encriched Choco (ice) & aku plak try Prawn Mee + White Milk Tea (ice). Bole tahan sedap gak makanan kat cni, tp White Milk Tea dia mmg sodappppp++....

Ngam² 9.20, kitorang dah duduk dgn selesanya kat dlm panggung tue. Layannnnnnnn..... Mmg best giler ar filem "Anak Halal" ni... Mesej mmg sampai laa kat aku. Bahasa sempoi giler, make-up pon nipis² jek since citer tu pon berkisarkan ttg kehidupan org² biasa jgak.. Pokok pangkalnya sesuweiiii laa gitu..

Aku nak review tak gheti laa.. So, korang pi laa tgk sendiri ye. Mmg berbaloi pon klu kita bayar lebeyy utk filem yg sebegini....

;P

2 comments:

Anonymous said...

anak ko minum susu apa nyah?

mamaDhea said...

skrg ni anak aku minum Enfagrow A+ Vanila.. tp mlm tu tetap nak nenen jgakkk....