Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, August 28, 2009

Kami sayang Dhea.. :D

2 hari lepas, saya baca memo ini di blog H&H. Dan² tu jugak terus teringat kat laki sendirik.. :D

So, malam sebelum tido tu masa tgh baring², saya pon tanyelah kat Hubby. Masani anak² pon dah tido, maka, mmg sesuailah timing saya kan.. :D Klu Dhea tak tido lagi, tak pasal plak dapat soalan bertalu² drp Dhea yg sememangnya terkenal dgn pe'elnya yg BANYAK MULUT.. :P

Saya tanya Hubby, mcm mana Hubby boleh tergerak hati utk berhenti merokok. Sebabnya, saya tak pernah suruh dia stop pon, asalkan dia tak merokok dlm rumah dan depan anak². Hubby jawab mcm ni..

'Dhea laa ni..'

Aik, terus mak pelik dengar jawapan Hubby. Apelagi, mak pon excited laa nak dengar kisah sebenarnya.. :D Hubby kata, pada suatu malam ketika dia tgh syok² merokok kat luar rumah, tiba² Dhea datang dekat dia dan telah memberi nasihat kepada ayah terchenta..

'Ayah, tak baik tau isap rokok. Nanti ayah sakit dada, tak boleh napas.'

/wahaha

Hamikkk!! Tak pasal kena sound tepet dgn anakanda tersayang.. Kahkahkahkahkah!

Erm, sebut pasal sound tepet ni, actually saya pon pernah terkena sekali. Juga oleh anakanda ku Dhea tersayang.. :D

Masatu dinner time, saya masak udang goreng nestum. Dhea ni mmg favourite makan udang. So, saya pon offer utk suap dia makan sebab klu dia makan sendiri confirm nasi dia tak sentuh. :D Tgh² saya syok menyuap diri sendiri, tiba² Dhea sound saya..

'Mama ni, lupa ke nak suap Dhea?'

/blush

Hubby gelak besar bila dengar keluhan Dhea itu.. :D




9 comments:

Fid said...

tahniah dhea
dhea mmg power puff girl laaaaaaa

Emma said...

pinjam dhea leh x?

nak suruh dia ajar ryan... huhu

mama emma®-

IntanSham said...

hmmm... laki aku pun aritu dah kena sound tepet ngan anak aku nyahhhh...
"abah jgn laa isap rokok..nanti kena H1N1" apa kaitan????....kuikuikuiiii

~ As ~ said...

klau macam tu aku tuggu anak aku besar pndai cakap suruh dia sound tepet ayah dia jg

Hanz Jamaludin said...

:> he,he,..me pun nk booking dhea, lepas mama emma pas kat aunty hanz yerk..kasi ajar abang hanafi..

mamaDhea said...

fid,
:D

mama emma,
nak pinjam? boleh.. takut kang lain plak dia ajarkan ryan.. :D

SI,
kahkahkah! mmg takde kaitan nyah.. tp klu itu boleh buat hubby ko stop smoking, lantak laa..

As,
haha.. seblm tu kena ajar dulu skrip yg power.. baru sentap.. :D

MS said...

hmm nak kena ajar adib bagi sound tepet kat abah dia la kut kut menjadi

Marsha~ said...

bijakkkkk bijaaaaakkkkkkk!

mamaDhea said...

hanz,
hehe.. lama tak nampak hanz.. eceh, mcm laa penah jumpa ek.. :D

MMA,
ajar nyah jgn tak ajar.. tp, aku tak penah pulak ajar.. dia dgr sape ckp laa tu gamaknyer.. :D

marsha,
time bijak dia dtg, ok laa.. time menakal tak hengat tu, mmg panassss aku dibuatnyer.. :D