Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, November 2, 2007

My aim, my target.

Tajuk aku mcm iye iye jek.. ahakss!!

Since aku join satu forum ni aku ade set satu target. Dan skrg ni rasanya aku bole cuba utk achieve what i've aim before. Hehehe.. Korang jgn ler terkejut pulak. Sebenarnya, aku sgt² menyesal sbb dlu aku tak cukup ilmu ttg BREASTFEEDING nih. Sampaikan anak aku yg pertama, Dhea, awal² dah ku sumbatkan dgn formula milk. Hmm...sian dhea. But, at least dhea still breastfeed sampai harini wlpon siang aku top-up ngan formula. Still aku puashati. Tp utk anak yg bakal lahir beberapa bln lagik ni, aku dah set target aku...

Mula², aku aim utk exclusive breasfeed #2 nanti. 6 bln jek nih.. Klu berjaya, aku nak teruskan sampai sethn. Klu berjaya lagik, sambung lagi 6 bln. Klu larat, sampai laa #2 umo 2 thn. Buleh ke aku??? YAKIN BULEHHH!! ;)

Utk mencapai target, aku kena laa wat sedikit (bkn sikit beb, bykkkk..) preparation dr segi peralatan dan yg paling UTAMA skali mental & fizikal. Sebenar-benarnya aku JELES ngan otai-otai kat SI yg most of them dpt breastfeed anak masing², at least 1 year. Ade jugak yg umo anak dah lebey 2 thn pon still breastfeed gak. KAGUMMM! Mmg salute dgn kekuatan mental & fizikal diorang. Especially, dgn mentaliti masyarakat keliling yg tak byk menyokong. Dah laa tak menyokong, tlg kondem lagi ade laa. Tp bkn semua, but most of them laa..

Dan utk itu..... Aku persembahkan, sumething yg telah menambat jiwa raga aku... Jeng jeng jenggggg....




Idaman kalbu kuss....... MEDELA SWING.. Elektrik bole, guna bateri pon bole.. ;)



Seblom ni aku berkenan dgn yg nih...




Avent Isis (Manual)...



Tak lama tuh aku jumpa satu kedai kat Jusco yg jual brand lain selain Avent. Belek punya belek, aku jatuh hati gedebuk gedebuk kat yg nih pulakkk....




Medela Harmony (Manual)...



Ngee... Saje je aku nak bakar semangat aku supaya lebih terbakar.. PANASSSS jekkk bile tgk gambo² breastpump ni sume.. Skrg ni aku mmg aim yg ATAS skali tuh. Klu tak dpt yg tu, terpaksa ler aku pilih antara yg 2 lagi tuh.. Hahaha.. Kena laa tgk bajet aku jugak kan....

;P

6 comments:

Rizza said...

syabas2 ..semangat...
ade satu lagi..AVENT UNO...best gak aku tgk...hehhheh
tak caya caya fid..hehhe

good luck!!!

mamaDhea said...

rizza,
avent UNO eh... hehe.. akan ku survey.. tp stakat ni yg aku penah nmpk kt kedai yg 2 tu jek laa.. avent ISIS ngan medela Harmony..

nmpk gaya mmg kena set bajet awal² ler utk bpump nih... cooler, chiller, erk... $$$$$ (hahahaha..)

Fid said...

ngeeee......aku ttp ngan avent isis hahaaa
aha avent uno mcm best...

Anonymous said...

perghhhh... mmg PANASSSSS gmbr2 nih. "climax" kejap mak td. MUAHAHAHAHAHAHH

knv said...

sya,
moga berjaya dapat yang diidamkan tu.. insyaallah!

mamaDhea said...

mimielola,

ahaksss....
terasa sungguh "kepanasan"nya ekk..

sis ana,
huhu.. tenkiu tenkiu..
mudah-mudahan...