Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, February 4, 2011

Misi berkhidmat untuk negara

Isnin aritu Hubby cakap nak tinggal seminggu, but it was officially off petang Rabu. So, malam tu Hubby dah sampai rumah. :P Balik2 rumah dengan muka seplohsen monyok sebab demam, selsema dan sakit kepala. Haaa, pakej terus.. Kesian Hubby. Ingatkan dia yg pegi bagi bantuan, rupanya dia yg perlukan bantuan. :P


Semlm, seharian Hubby melepek depan tv. Kesian, tp ajak pi klinik pon taknak. Maka, telanlah panadol saje. Hubby try mintak picit ngan Dhea dan Hadif, tp yg melayannyerr Hadif sorang jer.. :D Amboi kakak, ayah minta picit sket berderetttt alasan dia bagi. Sabau jek laa yang.. Alhamdulillah, malam semlm demam dan sakit kepala sudah kebah. Tinggal selsema sketttt je lagi.


Semlm jugak, patutnya adalah misi untuk aku menggodek molten chocolate cake. Or, at least moist chocolate cake. Dah 3 minggu tak baking2, rinduuuu okey. :P Tapi, kau tipu tipu tipu aku lagik rancangan tergendala lagik. Bahan2 semua dah cukup. Cuma, masa je tak cukup. Sehari suntuk haku sibuk dengan aktiviti membasuh, menyidai dan melipat baju2an yg dah tinggi menggunung. Sementelah hari tengah panas kan, gasaklah basuh sidai basuh sidai sampai dah takde ruang untuk menyidai. Kang klu hujan balik kang, takut tak sempat nak kering lagik baju2an. Owh yer, aku sempat jugak basuh comforter bebudak berdua tue. Dah pakai balik dah pon.. :P


Malam semlm, lepas Isya', kami satu rumah ke Ulu Tiram, melawat (buat kali ke-2 :P) anak saudara haku yg dah selamat melahirkan seorang baby girl. Alahamdulillah dah sepasang dah. Walaupon terpaksa c-sect, both are doing fine. Ni dah kali kedua anak sdare aku tu operate tau. Ada satu lagik chance untuk preggy. Klu c-sect gak kali ke-3 sok, terpaksa lock terus ek.. :) Eh, cop! Klu anak sdare aku punya anak, kira cucu aku laa kan? :D Kiranya haku ni imam nenek muda laa nih.. Vangga! Vangga! :P


Satu statement drp makcik aku, yg cukup tak disangka2,

'Tak sangka ko (akulah tue :P) rajin dgn budak2 (anak2 aku).'


Korang paham tak statement brani mattey makcik aku tue? Maksudnya, lebih kurang mcm ni laa.. 'Being me, anak bongsu yg spoilt tak gheti pape langsung, dia tak expect yg aku akan sukak dengan budak kecik. And, now I'm a mother of three?!!!'. Actually, aku sendiri pon tak sangka hokeh! Me, mother of three??? :P


Nak tau apsal dia bley kluar statement kejis camtu? Semunya bermula dengan satu soalan kejis ini,

'Pasni ko nak beranak lagik ke?'


Agak2 korang, ape aku jawab?










Yaa, tepat. Itulah jawapan aku. :P










Ala, mesti korang boleh agak jawapan hakak. Nak tau jugak?





















'Mestilah nak, tp bukanlah sekarang. Cuti dulu setahun dua (insyaallah).'


Puashati? :P Makcik haku terus rasa nak pitam geleng kepala dan kluarlah statement kejis itu tanpa disangka2. Dia ingatkan aku dah cukup dgn 3 henbag, rupanya nak lagi. Tamak! Klu ikutkan mak aku, dia suh buat lagi sampai cukupkan 6. Boleh? Tp kitorang plan (plan je, tak tau laa hasilnya berapa kan.. :P) 4 cukuplah, demi memenuhi kuota D to the H to the E to the A, D.H.E.A.


Korang camne plak? Cukup ke dengan yg ada sekarang ni atau mmg tengah plan nak tambah zuriat lagik? :)




2 comments:

Unknown said...

mak takde kuota, nyah. selagi ada rezeki, selagi mampu, mak layannn... hehehe...

mamaDhea said...

wah.. pasni boleh ar tambah lagik.. jom.. :P