Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, June 27, 2007

Demam lagik!

Semlm aku MC.. Kali ni aku pulak yg demam. Bkn biasa punya demam woOo.. Isnin tu aku dah mula terasa seram sejuk. Dah ler air-cond ofis aku kuat tak hingat. Aku klu dlm ofis mmg sentiasa berbaju sejuk. Hahaha..

Ptg balik keje tu aku dah mula rasa kehangatan yg amat sgt. Kepala lutut aku ni cam menggigil jek. Drive keta pon slowww banget. Sampai umah bbsitter dhea, kak Za kate panas bdn dhea dah kurang sket.. Alhamdulillah.. Memandangkan aku cam tak larat je kan nak dukung dhea yg 10kg je tu, aku minta tlg anak kak Za tlg letakkan dhea kat carseat dia. Pastu aku pon drive dgn slownyer. Bayangkan betapa slow aku drive masa tu; perjalanan yg lebih kurang 5-7mins menjadi almost 15-20mins.. ;P

Kat umah mcm biasa laa keje dhea; main, main & mainnnnn lagik.. Aku pulak masa tu kepala dah senoneng dah. Bdn dah gigil, mata aku panas & asyik berair. Nak bgn pon tak larat. Hubby plak keje. Mak ngan adik aku gi pasar. Ayah aku kat KL nun. Aku berdua ngan dhea je masa tu. Akhirnya sbb aku tak tahan tgk kerenah dhea yg asyik nak panjat tangga, aku paksa dhea tido. Aku dah laa tak larat nak bgn duduk angkat dhea drp tangga tuh. Pastu segala bende tak kira kecik ke besar, dhea sumbat dlm mulut dia. So, aku bg nenen. Dhea tolak² tak nak, pon aku paksa gak. Aku kepit kaki dia & tepok² sket. Akhirnya dhea pon terlena... Pheww! Lepas dhea tido, aku plak terlelap. Seblom tu aku sempat laa sms Hubby aku bgtau keadaan aku kat umah masa tu. Aku sempat gak sms adik aku tlg belikan panadol & air badak..

Mlm tu aku mmg tak lena tido laa. Dgn dhea pon demam, aku pon baru nak demam (ke dah kira demam klu camtu?). Nasib baik laa dhea tido terus sampai ke pg. Adelah tgh mlm dhea bgn 2/3kali nak nenen. Selak je, diam laa dhea.. Hahahaha..

**********************************

Tgh mlm semlm ade satu kisah kelakar + panik.. Aku rasa laa...

Lebih kurang jam 12.30 tghmlm, dhea batuk² kecil. Aku masa tu tgh kemaskan baju dhea yg sempat aku lipat siangnya. Memula aku dgr batuk kecil je. Lelama melarat plak batuk dia. Pastu aku dgr plak bunyi cam "BLUPP" gitu laa. Skali aku tgk, dhea dah mula muntah. Memula sikit mcm air ludah gitu, pastu batuk lagi, muntah lagi, batuk lagi, muntah lagikkk.. Sampai laa satu tahap dhea muntah abissss! Mmg lencun abis cadar, bantal aku & bantal dhea. Tp bantal² tu aku sempat ler selamat kan. Cadar cmane nak selamatkan pulak kannn.. Aku pon panik laa, terus carik towel & lap muka dhea takut muntah tu termasuk kat hidung plak kan. Skali dhea ckp per korang tau...? Dhea toleh kiri kanan bahu dia, terus ckp EEEIIIIKKKKK! EEEIIIIKKKKK!!!!

Kah kah kah..... Aku yg panik ni pon skali ckp EEEIIIIKKKKK! Masa aku nak salinkan baju & lapkan bdn dhea, still lagi dhea ckp eeiikkk bila nmpk muntah dia sendiri.. Hai, dhea dhea... So, mlm td aku alaskan je ngan selimut kat tmpt muntah tu. Seblom tu aku dah bersihkan laa sisa muntah dhea, cuma tak salin cadar jek. Pg td baru cbuk bukak cadar & masuk dlm mesin. Tp sampai skrg ni aku still lagi ingat memek muka dhea masa dia ckp EEEIIIIKKKKK! tu...

** Kelmarin (Isnin) ptg, dhea dah mula sebut MAMA dgn jelas & terang skali. Masa tu dlm keta, on da way balik rumah drp rumah bbsitter dhea. Terkejut badak aku.. Pastu dhea ulang byk² kali. YEAH! At last, dpt gak aku mendgrnya. Selalu asyik sebut ayah jek, padahal aku yg bela dia. Ceit! Seblom ni reti ler ckp mama; tp bunyik tu kdg jadik mamam, kdg ma je...

3 comments:

anamiraa said...

take care sya...semoga cepat sembuh. memang letih kan demam ni...badan kita pun tak larat nak angkat apatah lagi budak2...

hai sabau aje laa..

rizza said...

take care!!

madamoiselleczar said...

sya,
get well soon to both of u dear... be strong so that u can handle or lil one! and congratulations sbb dhea dah officially address u as MAMA! ihiks...and not maman arrrr ;p yahaha....adoi larrr..aku bantai gelak ms baca dhea panggey hang MAMAN tu!!! ;p