Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, April 4, 2007

Kena marah!

Last nite, I get scolded. Some ppl might call him abah, ayah or papa. Some ppl might think I'm rude to call him that way. But we (my brother & I) have been trained to used that word since we were born. So, I don't think it's rude.

Fyi, aku mmg still duduk ngan my parents sejak lepas kahwin lagi. Since husband aku pon selalu ade kursus/latihan & kerja luar, nak tak nak aku duduklah dgn parents. At the same time, terpaksalah berjauhan dgn suami tercinta

Arrgh! Semlm aku selisih faham skit ngan bapak. It's all b'coz of my wonderful daughter. Yeah! She's wonderful to me, eventho she's quite notty now. Citernya camni.. Semlm, aku & mak plan utk pack & seal kecik² kerepek pisang yg mak dah goreng kelmarin, utk dijual 50 sen/pack. So, tgh² pack tu tetiba nampak kt tv favourite show kitorang dah nak mula. Slot Samarinda di TV3. Hee.. So, we decided to continue later laa kan. Tgh leka tgk tv, Dhea quitely crawl pegi kat kerepek² yg dah siap masuk plastik tu & tonggeng²kan. Apelagi, berteraburlah sume kerepek² tu. Bapak aku pulak masa tu baru nak makan mlm (kami mmg jarang mkn sama on weekdays). So, bapak aku pon jerit laa kat kitorang yg tgh leka melayan Samarinda. Bapak aku ni suara mmg kuat klu bercakap, apetah lagi klu menjerit. Sape yg blom kenal dia mesti akan kata dia garang. Aku pon cecepat ler angkut si Dhea ni & dudukkan dia kat sofa, sebelah aku je. Adik aku pulak angkut kerepek² tu sume & letak kat atas meja, tempat tinggi sikit, so that Dhea can't reach them. Kunun..

10 mins later, bapak aku jerit lagi! Kali ni mmg kuat laa & aku boleh nampak riak wajah bapak yg tgh berang. Rupanya si Dhea buat hal lagi. Bila masa ntah si Dhea ni turun drp sofa & crawl sampai kat ctu. Nampak sgt laa aku ni khusyuk abis layan Samarinda. Adik aku ni pon satu hal gak, boleh pulak dia tertinggal 2 plastik besar (1/2kg each) kerepek tu kat bawah! Hadoi laa.. Dan aku pon (bkn aku sorang je, adik ngan mak aku pon terkojut!) tak sangka yg bapak akan marah aku sampai mcm tu sekali. Dgn muka kelat², aku angkut Dhea & terus naik atas masuk bilik. Kat bilik aku menangis ler puas². Dhea pon mcm faham je tgk mama dia nangis masa tu. Kejap² Dhea kiss pipi mama. At least terubat juga laa kesedihan aku masa tu. 'Kenapa aku menangis ek?!..' Seingat aku, bapak tak pernah marah aku sampai mcm tu sekali. Aku mmg manja dgn bapak sejak kecik lagi. Mungkin sbb itulah aku terasa hati sgt. Tp... mmg salah aku pon! Yessza, aku ngaku! Tp patut ke marah aku sampai mcm tu sekali?!..

Pagi td aku mcm tak nak berckp ngan bapak. Kunun merajuk laa. Tp bila bapak tegur aku mcm biasa, naturally perasaan marah yg aku simpan semlm terbang mcm tu je. Bapak pon selamba je amik Dhea dari pangkuan aku & bawa jln kat luar, mcm pagi² yg sebelumnya...

Well, I'm happy now. Hubungan aku dgn bapak pon sudah jernih seperti sediakala. Begitulah pasang surutnya sesuatu perhubungan. Samada hubungan kekeluargaan ataupon persahabatan...

**Moralnya: JGN LEKA tgk tv sampai anak main ape pon tak perasan! Hahaha... ;P

No comments: