Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, April 27, 2007

Merdeka!

Yeaaayyy! Merdeka! Hee.. Musti korang terkujat kan.. Ape kes laa pulak aku arini kan..?

Sebenarnya, arini aku xm last paper.. Paper 'Software Engineering'. Pergh! Bole tahan TOUGH gak laa soalannya. Sbbnya aku tak sempat cover 2 chapter. Hahaha.. Padan muka aku! Maklumlah, aku kan seorang ibu.. ecehwahh, mula laa nak buat alasan ek..! ;P

Semlm kebetulan cuti Hari Pertabalan Agong, dpt laa aku study. Itupon lepas aku hantar Dhea gi umah kak Za. Apakan daya, aku terpaksa. Patutnya time cuti camni laa nak manja² dgn Dhea, tp I'm so soOory sayang..! Klu tak mcm tu, tak dpt laa mama study jwbnya. Lepas Zohor, aku pon mulakanlah misi study aku tu sampai laa masuk waktu Asar. Then aku rest kejap & sambung pulak mengemas dapo yg bersepah tak hingat. Syok jugak dok umah sorang² sambil mengemas. Takde sape nak bising or komplen.. Aku punya suka laa nak wat gaya mana pon.. Janji beres! =)

~ edited ~

Yg aku nak abadikan kisahnya arini ialah...... Chewahhh! Arini aku last paper, Software Engineering (ulang suara!). Td balik dari UTM, on day way balik ofis, ofismate aku sms. Ajak gi JJ Tebrau City lunch hour arini. Ade projek baikkkk punya kata dia. Hee.. Dia nak gi 'investigate' laki dia kat sana. Uhh, ape kes plak nih?! Laki dia keje Kemen. Pertanian (govt laa ni) & arini pulak ada Majlis Perasmian Jualan oleh Kemen. Pertanian kat JJ Tebrau City. Alkesahnya, dolu² laki akak ni penah laa 'disuspek' ada affair dgn bini org a.k.a ofismate dia. Tu yg akak ni sibuk² nak pegi 'tgk' gak. Aku on aje. Maklumlah, dlm ramai² ofismate, aku mmg rapat ngan akak ni (Akak C) & sorang lg akak (Akak K). Tp Akak K arini cuti, balik KL, kg laki dia.

So, projek kali ni kitorang ber-2 saje laa nampaknya. Selalunya ape² projek mmg ber-3. Ala² 3 Stooges gitu. Yg kelakarnya, masa aku corner nak masuk parking berselisih pulak dgn keta laki Akak C ni. Aku tak perasan laa kan sbb bukan laki aku pon kan. Laki Akak C ni pulak nak kuar parking, nak pegi solat Jumaat agaknya. Tp dia tak perasankan kitorang pon. Sib baikkk! Suspek laa aku ngan Akak C ni, tajam btol penglihatan dia. Dari jauh lg dah bole cam keta laki dia. Akak C kata, laki dia sorang² je dlm keta. Puas laa hati Akak C ni kan, senyum pon lebarrr jek. Kitorang pegi laa round kat kawasan jualan tu. Mcm² adaaa.... Akak C beli mee siput Muar + Pencicah & aku pulak beli Minyak Kelapa Dara. Dah puas meronda, kitorang pegi pulak JJ Foodcourt, Arena utk lunch. Aku tgk Akak C ni sambil makan dok tertoleh kiri, toleh kanan. Rupanya Akak C ni tercari-cari kot laa ada kelibat pompuan yg disuspek syok kat laki dia. Tp tak nampak pon. Agaknya dia pegi ronda² tmpt lain kot, maklumlah JJ Tabrau City tu kan besauu..

Pewot pon dah kenyang, apalagi, kitorang bergerak turun ke parking. Sampai kat Main Ent. baru perasan yg kat luar tgh hujan lebat. Alamak, payung dlm keta laa pulak! Nampaknya terpaksa laa kitorang meredah hujan utk ke keta. Lepas bayar parking (tak bayo pon, sbb aku member JCard), aku pon berlari sekuat hati pegi kat keta. Habis lencun baju kurung aku (arini aku pkai baju kurung seyy..). Pastu Akak C pulak berlari² anak masuk ke keta. Sampai kat Exit, aku try laa masukkan parking ticket yg dah basah lencun tu. Cuba punya cuba, tak masuk² gak. Pastu aku reverse keta & try pegi kat Exit sebelah pulak. Pon sama. Agaknya machine tu tak bley nak detect parking ticket aku yg dah lembek kebasahan. Dah satu keje nak kena masuk dlm JJ lagik.

Then, Akak C dgn sukarelanya menawarkan diri utk pegi tukarkan parking ticket tu kat kaunter dlm JJ. Aku pon park ler keta kat tepi & tunggu Akak C. Bila Akak C sampai, spontan dia kata "Agaknya sbbkan niat kita arini kureng baik, tu yg jadi mcm ni kot..". Yang aku pulak tersenyum² kambing. Dlm hati aku, "Mungkin juga kan...."

3 comments:

Anonymous said...

ihiks,
sya...i found u at last! veni, vedi, vincci! btw, baru lah aku tau hang ni MAMADHEA...gua kompius bila hang letak nick sya....ihiks..ampon yeah!
btw, hopefully u excell with flying colors in ur exam tuh yeah.... =)

mamaDhea said...

ekekeke.. akhirnya jumpa gak ekk!
mekacihhh..
seram gak nih tunggu result..
thanks laa coz sudi drop by..
baru je nk jinak² ngan dunia blogging nih.. =)

knv said...

sya,
amik computer engin ke? gud luck ha...