Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Friday, April 6, 2007

Rama-rama..

Before lunch hour td, my dear Hubby called ajak lunch sama. Vahh! Lame juga kami tak lunch sama. Except on weekend laa kan.. So, agreed. Around 1pm Hubby fetch me at my office. Then, off we go to SMART. The nearest place for us to have lunch. Dlm keta mcm biasa laa, Hubby on kan siaran radio favourite kitorang. ERA.fm ler, ape lagi.. Then aku dgr satu lagu baru nih. Lagu dari album baru ratu rock Malaysia, Ella. Kerap juga lagu ni dikeudarakan sejak akhir² ni. Ada satu word yg menarik perhatian aku.. The word is 'antologi'.

After lunch td, aku try search the meaning of that word. But until now I still can't find it. Takpe takpe, aku akan cuba juga cari maksudnya. Memandangkan aku tak dpt lagi maksudnya, aku paste kan the lyrics of the song.. Enjoy..

Judul Lagu: Rama-Rama

Seumpama rama-rama
terbang bebas di udara tanpa ada halangan
aman damai suka-suka
riang ria tanpa ada rasa duka sengketa
rama-rama

Ekspresi dirimu menawan hatiku
ingin aku terbang bersamamu
melihat kerenah melihat telatah
manusia yang sering telagah

Ekspidisi ini bagai tiada henti
kan menjadi antologi diri
terhentilah mimpi terhapuslah sepi
sanubari yang lebih berani

Terminal yang pasti satu fitrah hati
kerana yang sejati tiada kekal lagi
terbanglah ke sini mencari abadi
terbanglah ke mari mencari hakiki

Seumpama rama-rama
melewati panorama
yang penuh warna warni
taman bunga taman damai
dengan aksi lincah
berputik hidup yang harmoni
rama-rama.

Hasil karya,
S Fauzan / Azam Dungun
EMI Music Publishing Malaysia Sdn Bhd / Luncai Emas Sdn Bhd


No comments: