Lilypie Birthday Tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, March 3, 2008

Februari (cont...)

Seperti yg dijanjikan... Aku sambung story ehh...

6hb Feb, aku kat Hospital Kulai lg temankan Hubby. Mlm seblom tu mmg tak dpt tido laa.. Jaga Hubby yg dok meraung kesakitan. Idak ler meraung mcm budak kecik tu.. Ye laa, mlm tu lepas org lain dah tido baru laa Hubby terasa sume sakit-sakit kt badan dia. Sian aku tgk Hubby. Nurse kat wad tu pulak soh aku balik je... Biar diorang yg jaga patient (Hubby), sbbnya kesian tgk aku yg tgh memboyot...

Tghari bapak aku dtg ziarah lg. Siap bawakan bubur nasi, mak aku yg masakkan. So, mkn tghari yg pihak hospital sediakan tu aku ler yg bedal. Hehehe.... Sodap jugak makanan org sakit nih. Lepas Zohor, baru laa Dr. Reza, Pakar Ortopedik drp HSA JB dtg check-up Hubby. Bla bla bla.... Fortunately, tulang peha Hubby patah biasa. Clean break, tulang tak hancur. Pheww! Dr. Reza bg kitorang tgk skali report X-ray. Mcm mana pon, tetap kena operate masuk plate (besi). Ada 2 pilihan, either nak masuk plate (with screw) or tebuk tulang utk masukkan besi (yg ni lebih stabil). Memula tu aku ingat soh Hubby wat yg 2nd choice tu memandangkan Hubby aku ni ATM, mesti byk keje berat kena buat kan.. But then, Dr. Reza kata tak perlu. Plate SHJ sudah memadai..

Masatu jugak, aku & Hubby request minta transfer ke HSI (which is very very near to my house). Senang aku nak ulang-alik; tgk dhea, tgk bapak dhea.. ;P

Seblom tu Dr. Reza kena laa consult dulu dgn member dia kat HSI (Dr. ortopedik jugak lerr). Bla bla bla..... APPROVED! Hehehehe..... Tp.....ada tp lagik tuh! Kena laa tunggu sampai ada ambulan yg avail. yg bole hantar Hubby ke HSI. Sampai ke mlm jugak laa kitorang menanti. Padahal ptg lepas Dr. Reza check Hubby aku dah siap packing barang.. Hahaha... Akhirnya, kul 9mlm berakhirlah sebuah penantian yg menyeksakan.. Ini ler kali pertama aku naik ambulan. Laju giler.. Seronott...

Oh ye! Ptg tu Dr. Reza ada buat minor operation utk masukkan besi (melintang) kat betis, dkt dgn lutut Hubby supaya tulang yg patah (dan bertindih) tu bole ditarik ke kedudukan asal; seblom major operation utk masukkan plate. Kuat giler Hubby meraung, sbbnye ubat bius tak berkesan sepenuhnya.... Seriau aku!! Lepas dah masukkan besi tu, diorang letak pulak pemberat. Haa... Lepas tu baru laa kurang sket sakitnya << kata Hubby aku laa, aku tgk aje.. Hee

Mlm 6hb tu, dlm kul 9.30, alhamdulillah kitorang sampai dgn selamatnya kat HSI. Mcm biasa urusan pendaftaran, pastu admit wad ortopedik. Since Hubby govt. servant, dpt laa wad kelas 2. OK jugek laa facilities kat HSI nih. Hospital baru katakan.. Mlm tu skali lg Hubby suffer bila di"kerja"kan oleh misi² kat ctu. Ganas jugak misi kat ctu, wlpon pompuan. Diorang pasang pemberat lain pulak, tp tujuannya tetap sama. Seblom tu, Dr. Syafik dtg "jenguk". Bla bla bla....

Dr. Syafik: "Ok, mlm ni lepas kul 12 tghmlm awk kena pose. Esok pg nak operate..".

Hubby: "Tp...Dr. Reza kata isnin baru operate?".<< sambil tercengang!

Dr. Syafik: "Nope, esok pg operate tp tatau pukul brp. Kena tunggu laa... Awk nak cepat balik tak??".

Hubby: "Nak ler Dr. Esok pon esok laa..".<< SETUJU! ;P


to be cont... Again?!! Jgn mare kay... Mak tak larat nak taip pjg² dah skrg nih...

4 comments:

Anonymous said...

sya,
suspen siut..ngeee..akan ku tunggu part 3 ittew!! ;p

p/s: rasa mcm baca novel beb! hihihihi...btw, aku doakan hubby hang cepat sembuh kay!

Anonymous said...

patotla lama tak update.. aku hingat kau dah bersalin... herm.. semoga hubby kau cepat sembuh.. dugaan Allah..

knv said...

take care!

Anonymous said...

salam from another sha,

betul macam novel..kena tunggu sambungan la pulak.

p/s: dah lama nak komen gambar si budak kiut kluar dari beg tu. Begitu chomel sekali..